مدیرکل هواشناسی استان زنجان؛

هواشناسی زنجان در خصوص وضعیت جوی هشدار داد

1399/02/16 - 15:40 - کد خبر: 19724 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر امروز /سه شنبه/ وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار باران، همراه با رعد و برق و وقوع تگرگ مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این سامانه بارشی و وضعیت جوی تا اواخر وقت پنجشنبه /۱۸ اردیبهشت ماه/ تداوم خواهد داشت و عمده بارندگی‌ها نیز روز چهارشنبه /۱۷ اردیبهشت / اتفاق خواهد افتاد.
وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب به تاسیسات شهری و روستایی به سبب وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، آسیب های ناشی از رعد و برق‌های شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ، محتمل است.
همتی به عموم مردم توصیه کرد، از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، از حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب رعد و برق، پرهیز کنند.
وی همچنین از مردم خواست، به سبب وزش بادهای شدید از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان پوسیده و کهنسال به جد خودداری کنند.
طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان به عنوان مرکز استان با دمای ۷+ و آببر مرکز شهرستان طارم با دمای ۲۸+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان ثبت شدند.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
هواشناسی زنجان در خصوص وضعیت جوی هشدار داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار