رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" در گفتگو با نصر:

تجربه، ارزان به دست نمی آید/ اعتمادسازی در مشتری، کلید موفقیت "آلیار"

1399/02/16 - 15:09 - کد خبر: 19714 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" و مدیرعامل هلدینگ "سنتال" از ایده پردازی و تولد "آلیار" از دل یک شرکت صنعتی و چالش های رشد این فروشگاه آنلاین در بستر اینترنت سخن گفت.

به گزارش نصر، "ناصر کسرائی" در گفتگو با خبرنگار نصر با اشاره به فعالیت های خود در عرصه صنعت، افزود: هلدینگ "سنتال" سال ۱۳۸۳ با هدف تولید فن‌آوری و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، متشکل از چندین شرکت خدماتی، بازرگانی، تولیدی، دانش بنیان و مهندسین مشاور و پیمانکار ایجاد شد و فعالیت اولیه آن در زمينه طراحی، ساخت و مونتاژ تابلوهای برق در شهر تبريز بود، در ادامه، شرکت دامنه فعاليت خود را گسترش داد و در اين راستا با تاسیس یک شرکت فنی و مهندسی، پروژه‌های متعددی در زمينه اتوماسيون و راه‌اندازی ماشين‌آلات خطوط توليد صنعتی و... اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در پی سفرهای متعدد کاری به کشورهای مختلف، به مرور بیشتر نیازهای خود را از بستر اینترنت تامین کرده است، ادامه داد: در یکی از سفرهای خود به یک فروشگاه تخصصی برای خرید یک قطعه رفته بودم، با وجود اینکه فروشگاه بزرگی بود، مسئول فروش از من پرسید چرا قطعه را به صورت اینترنتی خرید نکردید تا برایتان ارسال کنیم که من دلیل این امر را پرواز فردای خود مطرح کردم.

وی افزود: پس از بازگشت از این سفر، کمبود یک فروشگاه آنلاین معتبر که توانایی ارائه اقلام مختلف در تبریز را داشته باشد، بیشتر حس کردم و با وجود چندین سال فعالیت در بخش های صنعتی تصمیم گرفتم وارد فضای مجازی و راه اندازی فروشگاه آنلاین بشوم.

"کسرائی" با اشاره به اینکه برای ورود به بستر دیجیتال، ۲ سال مطالعه انجام گرفت، گفت: قطعا آن چیزی که در ذهن شماست با زمانی که آن را عملیاتی می کنید خیلی متفاوت است، شما در اجرای طرحی که در آن تجربه ندارید باید تحقیق بسیاری انجام بدید و از راهنمایی افراد با تجربه در ان حوزه استفاده کنید.

وی با بیان اینکه فعالیت در بستر اینترنت علاوه بر زیبایی ها و جذابیت ها، چالش های مختص خود را دارد، ادامه داد: ایده ایجاد فروشگاه اینترنتی به تدریج شکل گرفت، چکش کاری شد وبه دلیل نبود تجربه با آزمون خطا جلو رفتیم‌.

وی با تاکید بر اینکه جنس چالش های بخش صنعت با بستر اینترنت بسیار متفاوت است، اضافه کرد: در بخش صنعت شما همیشه با چالش نقدینگی رو برو هستید، اما مهمترین مسئله فضای محازی اعتماد سازی در مشتریان است و کسب این تجربه و یاد گرفتن ارزان نیست.
 
 
بنیانگذار "آلیار" در خصوص رمز موفقیت این فروشگاه اینترنتی گفت: اعتماد مشتری، رعایت حقوق خریدار، کار تیمی و مدیریت منسجم کمک کرد تا موفقیتی که امروز داریم را به دست بیاریم.

"کسرائی" امنیت سایت، کنترل کیفی و تاریخ مصرف کالاها، تامین کالا های مورد نیاز خانوار را از اساسی ترین نکات مدیریت یک فروشگاه اینترنتی دانست و اظهار داشت: در "آلیار" کالاها از منابع اصلی تامین می شود تا قیمت فروش نیز حداقل باشد، همچنین بازار توسط کادر بازرگانی هر لحظه رصد می شود تا هم کالاهای جدید به موقع فروشگاه اضافه شود و هم قیمت اجناس موجود تحت کنترل باشد‌.

وی تاکید کرد: نحوه ارائه کالا، بسته بندی و اعتماد سازی بسیار مهم است.

"کسرائی" در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه فعالیت "آلیار" از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از بهمن ماه ۹۸ که شیوع کرونا در سطح کشور مطرح شد، بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کارهای سنتی تعطیل شدند و ما تصمیم گرفتیم برای مدیریت این بحران آگهی مبنی بر نیازمان به همکاری با فروشگاه هایی که تمایل دارند اجناس خود را در بستر اینترنت به فروش برسانند، منتشر کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اعتمادی که در سایه ارائه کالای با کیفیت در مشتری ایجاد کردیم و همکاری فروشگاه های مختلف با ما، راه یکساله را در دو ماه طی کردیم.

وی در خصوص افزایش میزان و رشد کسب و کار خود در طی دوران کرونایی گفت: نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، در بخش فروش رشد صد در صدی داشتیم و همچنین با ارسال سریع محصولات سوپر مارکتی و گسترش تنوع کالا در این بخش توانستیم مشتری بیشتری را جذب کنیم.

وی در خصوص تجربه ای که تیم "آلیار" در این مدت به دست آورده بود، گفت: شاید که اگر سوادی که امروز پس از دو سال بدست آورده ایم را در ابتدای کار داشتیم، یا شروع نمی‌کردیم یا تحقیقات زیادی را انجمام می دادم تا مدت آزمون خطا را کاهش دهیم تا حاشیه ضررمان کمتر باشد.

رئیس هیئت مدیره فروشگاه آنلاین "آلیار" در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه دانش و تخصص سبب می شود تصمیمات خوبی گرفته شود، اکنون "آلیار" حرفی برای گفتن دارد.
انتهای پیام/
تجربه، ارزان به دست نمی آید/ اعتمادسازی در مشتری، کلید موفقیت گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار