مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه؛

۲۰۰ هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد

1399/02/16 - 11:40 - کد خبر: 19702 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: ۲۰۰ هزار گل لاله در بوستان‌ها و معابر مختلف شهر ارومیه شروع به شکفتن کرده که به تدریج فضای بسیار زیبایی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی شایگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این تعداد گل لاله در رنگ‌های متنوع و در مناطق مختلف شهر کاشته شده است و زیبایی خاصی به شهر می‌بخشد.
وی ادامه داد: پیاز این گل‌های لاله در سال‌های گذشته در بوستان‌ها و معابر مختلف شهر ارومیه کاشته شده که هر سال با آغاز بهار شروع به رویش و گل‌دهی می‌کند.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم گل‌های لاله کاشته شده در پارک گوللرباغی است، اظهار داشت: این گل‌ها با هدف ایجاد محیطی دلپذیر در فصل بهار، به طور گسترده در اطراف گوللرباغی کاشته شده و جلوه بی‌نظیری در فضای این ‏پارک ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه پارک گوللرباغی به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری شهر ارومیه است، گفت: به همین دلیل ضرورت ایجاد جلوه های منحصر به فرد جهت استفاده شهروندان و گردشگران از آن بسیار ضروری است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیهاظهار کرد: همچنین در آستانه نوروز ۱۳۹۹ این سازمان با کاشت چهار میلیون بوته گل فصلی و دایمی به استقبال بهار رفت که تا پایان اردیبهشت ماه جاری شکفته می‌شوند.
وی اضافه کرد: این گل‌ها از نوع لاله، شب بو، بنفشه، میناچمنی، میمونی، مارگریت، قرنفل و میخک بوده و در سطح شهر ارومیه کاشته شده است.
شایگان افزود: عملیات کاشت گل‌ در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر همچنان در حال اجراست و وجودگل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‌بخشد.
وی اضافه کرد: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل ها در پارک های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل هاست و امیدواریم این امر در فصل بهار به خوبی رعایت شود.
بنا به این گزارش، شهر ارومیه با بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت از چند سال گذشته به شهر گل در کشور معروف شده و با ابتکار مدیریت شهری چندین بار نیز جشنواره گل در این شهر برپا شده است.
انتهای پیام/
۲۰۰ هزار بوته گل لاله در ارومیه شکوفا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار