فرماندار نیر؛

شهرک تخصصی آب نیر قطب تولید آب معدنی کشور می‌شود

1399/02/16 - 11:30 - کد خبر: 19701 نسخه چاپی

نصر: فرماندار نیر گفت: شهرک تخصصی آب سبلان این شهرستان به قطب تولید آب معدنی بسته‌بندی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ابراهیم امامی روز سه‌شنبه در بازدید از این شهرک اظهارداشت: واحدهای فعال در شهرک تخصصی برای ۳۶۱ نفر اشتغال مستقیم و برای دو هزار و ۱۶۰ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم داشته‌اند.
وی با ابراز رضایت از عملکرد واحدهای تولیدی شهرک آب افزود: هنوز جا برای کار کردن وجود دارد و این واحدها باید تولیدات خود را افزایش دهند.
وی عمده‌ترین مشکل واحدهای صنعتی این شهرستان را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش دانست و گفت: این امر موجب شد که این واحدها با داشتن بازار فروش نتوانند با ظرفیت کامل فعالیت کنند.
رییس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری نیر همچنین اظهار داشت: چشمه گورگور مهم‌ترین چشمه معدنی استان است و شهرک تخصصی آب معدنی استان در جوار این چشمه ایجاد شده که با توجه به کیفیت مناسب آب این چشمه باید تلاش کرد از این ظرفیت عظیم برای تولید، اشتغال‌زایی و توسعه منطقه استفاده کرد.
امامی سرمایه‌گذاری در آب شهرستان را یک فرصت مطلوب برای توسعه نیر ذکر کرد و گفت: فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌برداری از آب‌های معدنی شهرستان زمینه‌ساز توسعه اقتصادی آن می‌شود.
فرماندار نیر افزود: این شهرک با وسعت ۵۴ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهرستان نیر برای بسته‌بندی آب معدنی و مشتقات آن احداث شده و میزان آب تخصیص‌یافته به این شهرک ۳۵ لیتر در ثانیه است.
وی گفت: شهرک تخصصی آب سبلان به عنوان اولین شهرک تخصصی استان در زمینه بسته‌بندی آب‌های معدنی مصوب شده و خط انتقال آب آن از چشمه گورگور سبلان به طول ۹ کیلومتر با دو خط لوله پلی‌اتیلن با قطر ۱۸۰ میلی‌متری و همچنین با نصب شیرآلات فشارشکن در مسیر صعب‌العبور کوهستانی اجرا شده و شبکه داخلی توزیع آب در داخل شهرک نیز انجام شده است.
امامی افزود: برخی انتقادها برای دور بودن این شهرک از جاده اصلی ابراز می‌شد و کارشناسان معتقدند آب‌های معدنی با طی مسیر کیفیت خود را از دست می‌دهند و باید در فاصله زمانی معینی به مصرف برسند.
وی در مورد جاده دسترسی این شهرک اظهار می‌کند: این شهرک ۱۵ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد که راه آن آسفالت و روستایی است و امسال پنج کیلومتر از این جاده بهسازی و تعریض شد و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز سال آینده انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید آب معدنی میرآب چشمه سبلان نیز با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال احداث است، افزود: این کارخانه تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و برای ۲۰ نفر در فاز اول زمینه اشتغال ایجاد خواهد کرد.
فرماندار نیر تصریح کرد: این کارخانه در هر ساعت هشت هزار بطری آب معدنی تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد ، آب این شهرک صنعتی از محل چشمه گورکور سبلان تامین می‌شود که یکی از پاک‌ترین و گواراترین آب‌های ایران و جهان است.
نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
شهرک تخصصی آب نیر قطب تولید آب معدنی کشور می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار