مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای

1399/02/16 - 09:35 - کد خبر: 19694 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی در فرودگاه تبریز میزان مصرف آب حدود ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رامین آذری، روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح افزود: این پروژه برای آبیاری بارانی فضای سبز و هم چنین قطره ای جنگل فرودگاه تبریز در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه سازی و کاهش آب مصرفی فرودگاه تبریز اعلام کرد و اظهار داشت: اقدامات اولیه این طرح در سال گذشته آغاز شده و تلاش می شود تا پایان امسال جنگل و فضای سبز این فرودگاه به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی مجهز شود.
آذری، ادامه داد: عملیات حفر و خاکبرداری این پروژه برای لوله گذاری در سال گذشته شروع شده و تلاش می شود در مدت زمان حدود ۶ ماه آینده ۱۰ هزار متر لوله پلی اتیلن برای این منظور جاگذاری شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
انتهای پیام/
کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار