محمدرضا پورمحمدی؛

سهمیه آذربایجان شرقی از طرح اقدام ملی مسکن ۴۱ هزار واحد است / ساخت ۱۶ هزار واحد در شهر ‌سهند ‌

1399/02/15 - 16:21 - کد خبر: 19676 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهمیه این استان از طرح اقدام ملی مسکن، ۴۱ هزار واحد است، گفت: از این تعداد، ۱۶ هزار واحد در شهر جدید سهند ساخته می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار واحد مسکن ویژه فرهنگیان در شهر جدید سهند، با قدردانی از اهتمام دولت به بحث تأمین مسکن، اظهار داشت: خوشحالیم که در هفته معلم این طرح به فرهنگیان عزیز هدیه می‌شود و امیدواریم توجه ویژه دولت به بخش مسکن ادامه داشته باشد. 
وی با بیان اینکه بخش مسکن یکی از بخش‌هایی است که در دوران پساکرونا می‌تواند موجب تحول اقتصادی و جهش تولید شود، افزود: 320 رسته شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند و این بخش تأثیر بسزایی بر وضعیت اقتصادی کشور دارد.
 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه آذربایجان شرقی از این طرح را 41 هزار واحد اعلام کرد و گفت: در مرحله اول، 11 هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که 58 درصد آنها واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و در مرحله دوم نیز 32 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحله پایش و بررسی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع سهمیه استان، 16 هزار واحد در شهر جدید سهند ساخته خواهد شد، افزود: امروز عملیات اجرایی یک‌هزار واحد از این تعداد که ویژه فرهنگیان استان است در بهترین نقطه شهر جدید سهند آغاز می‌شود.
پورمحمدی، مدت زمان اجرای این واحدها را 18 ماه پیش‌بینی کرد و گفت: امیدواریم با پشتیبانی مالی دولت بتوانیم در موعد مقرر این واحدها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.
 گفتنی است به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم و همزمان با 11 استان کشور، عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار واحد مسکن ویژه فرهنگیان استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و با دستور معاون اول رئیس جمهور در شهر جدید سهند آغاز شد.
این واحدها در قالب طرح ملی مسکن فرهنگیان در قطعه‌زمینی به مساحت 36 هزار مترمربع در فاز 3 شهر جدید سهند احداث می‌شود که در مجموع شامل 108 هزار مترمربع زیربنای مسکونی و خدماتی خواهد بود.
انتهای پیام/
سهمیه آذربایجان شرقی از طرح اقدام ملی مسکن ۴۱ هزار واحد است / ساخت ۱۶ هزار واحد در شهر ‌سهند ‌ خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار