نخستین اهدای پلاسما بهبودیافته از کرونا در زنجان ثبت شد

1399/02/15 - 15:00 - کد خبر: 19663 نسخه چاپی

نصر: " امیر جعفری"، پرستار زنجانی به شکرانه بازیابی سلامت، پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران کرونایی اهدا و نام خود را به عنوان اولین اهدا کننده پلاسما از سوی بهبود یافتگان از این بیماری را در استان ثبت کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیر کل انتقال خون استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: نتایج به دست آمده از تزریق پلاسمای بهبود یافتگان از بیماری کرونا روی افرادی که از نوع مزمن این بیماری رنج می‌برند مثبت ارزیابی شده است.
دکتر سیامک اسدی افزود: بر این اساس این امکان در انتقال خون این استان نیز مهیا شده که بتوان پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا را جمع‌آوری کرده و در اختیار مراکز درمانی استان قرار داد.
این مسؤول ادامه داد: بنابر این از بهبودیافتگان کرونایی درخواست می‌شود با ارائه مدارک و مستندات ابتلا و بهبودی به مرکز آفرزیس مرکز اهدای خون  استان واقع در چهارراه سعدی مراجعه و به شکرانه بازیابی سلامتی پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران کرونایی اهدا کنند.
وی اظهار داشت: بهبود یافتگان می توانند در ساعات اداری با در دست داشتن مستندات ابتلا و بهبود مانند نتیجه آزمایش‌ها و خلاصه پرونده جهت اهدای پلاسما به بخش یاد شده مراجعه کنند.
اسدی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و اعلام نیاز رسمی انتقال خون کشور از اول اسفند سال گذشته تا کنون شرایط بحرانی در این استان وجود نداشت، هر چند نگرانی هایی را ایجاد کرده بود.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: در این استان  افرادی هستند که بیش از ۱۰۰ بار خون خود را اهدا کرده‌اند و حتی در شرایط کنونی نیز برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند.
وی یادآوری کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی بوده چرا که  همواره بیماران سرطانی، تالاسمی، تصادفی و غیره نیازمند این ماده حیاتی هستند.
اسدی، از هم استانی ها خواست با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که تمامی اقدامات حفاظتی از طرف کادر انتقال خون زنجان برای حفظ سلامت خود و مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود.
به گفته این مسؤول، سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود و در این میان ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
وی یادآوری کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خونگیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.
اسدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده پایگاه انتقال خون زنجان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ بعد ازظهر و شب به ویژه بعداز افطار ساعت ۲۱ تا ۲۴ آماده خونگیری از مراجعه کنندگان است.
انتهای پیام/
نخستین اهدای پلاسما بهبودیافته از کرونا در زنجان ثبت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار