خبر/

موزه ها اشاعه گر فرهنگ ملل

1398/03/09 - 14:10 - کد خبر: 1966 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز موزه ها را اشاعه گر فرهنگ ملل عنوان کرد.

به گزارش نصر، "بهروز مهدوی" فرماندار تبریز در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی با بیان اینکه روز جهانی موزه ها برای تمامی جوامع ارزشمند است، ادامه داد: باتوجه به اینکه موزه ها نماد فرهنگ، اخلاقیات و ارزش های یک ملت است، لذا حراست و پاسداری از آن برای تمام جوامع واجب و امری ضروری است.

مهدوی با تاکید به اینکه موزه اشاعه گر فرهنگ ملل است، افزود: آنچه در موزه ها ماندگار شده نه تنها اشیا بلکه فرهنگ و تاریخ ملتی است که پیش از زمان حاضر، صدها نفر در خلق رخداد های تاریخی و فرهنگی آن نقش داشتند، موزه مجموعه پیچیده ای از هنر هایی است که از آداب، منش، افکار و اعمال پیشینیان تشکیل یافته است.

فرماندار تبریز، ادامه داد: موزه ها برای بررسی و ارزیابی افکار اقوام، نشانه ای مسلم بوده و وظیفه آشکار آن حفظ و صیانت از افکار و داشته های اقوام است.

وی با بیان اینکه موزه ها از تخریب فرهنگ های بومی بازداری می کند، ادامه داد: در حال حاضر  در دنیا حراست از هویت های گذشته در قالب موزه ها نمایان اند و برای ارزیابی فرهنگ ملل می تواند عاملی کارآمد باشد.

مهدوی در خاتمه خاطرنشان کرد: فرمانداری تبریز آمادگی دارد تا بستر لازم را برای تشکیل موزه در خانه های تاریخی را فراهم سازد.

انتهای پیام/

موزه ها اشاعه گر فرهنگ ملل نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار