برای نخستین بار در کشور؛

چراغ روکار گندزدای محیط در ارومیه تولید شد

1399/02/15 - 13:30 - کد خبر: 19655 نسخه چاپی

نصر: رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: چراغ روکار «بتا یو وی سی» که برای از بین بردن ویروس، باکتری و میکرو ارگانیسم‌های محیط به کار می‌رود، برای نخستین بار در کشور با بالاترین کیفیت طول موج توسط شرکت دانش بنیان سایان الکتریک از شرکت‌های مستقر در این پارک تولید شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی‌محمد نیکبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این چراغ توانایی دارد ویروس، باکتری و میکروارگانیسم‌های محیط را تا ٩٩.٩٩ درصد از بین ببرد.
وی ادامه داد: این محصول بدون ایجاد بو و طعم در محیط مواد غذایی آن را استریل می‌کند.
وی با اشاره به کاربردهای این محصول گفت: این محصول در فضاهای عمومی که مردم زیاد رفت و آمد می‌کنند، کاربرد بسیاری دارد و باقی نماندن مواد شیمیایی در محیط پس از ضدعفونی و زمان ضدعفونی کوتاه از دیگر مزیت‌های این چراغ است.
وی با اشاره به نیاز حداکثر دو ساعته برای گندزدایی از محیط توسط این دستگاه اضافه کرد: نمونه خارجی این محصول با کیفیت طول موج پایین با قیمت حدود ٢ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که محصول تولیدی این شرکت پایین تر از این میزان و حدود ۶٩٠ هزار تومان بوده و بهتر از نمونه خارجی است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: استفاده‌نکردن از مواد شیمیایی، سهولت در نصب و تعمیر و از بین بردن عموم ویروس‌ها و باکتری‌ها از ویژگی‌های این محصول است.
نیکبخت با اشاره به توانایی تولید این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: در صورت ثبت سفارش، این شرکت توانایی دارد ماهانه تا چهار هزار عدد چراغ  «بتا یو وی سی» را تولید و روانه بازار کند و این میزان قابل افزایش است.
وی بیان کرد: در مرحله نخست حدود ٣٠٠ عدد چراغ توسط وزارت بهداشت و برخی پزشکان ثبت سفارش شده است.
وی اظهار داشت: ٩ هزار ساعت طول عمر این لامپ بوده و چراغ  پنج سال گارانتی دارد
وی با اشاره به اینکه این شرکت در حال ثبت سفارش برای تولید انبوه است، تاکید کرد: شماره تماس‌های ٠۴۴٣٣۴٧۵٠١۵، ٠۴۴٣٣۴٨١۴٠۵، ٠۴١٣٣٢٩٠٢۵١، ٠٢١٢۶٢٩١٩٧١ آماده دریافت و ثبت سفارشات از تمام مناطق کشور است.
بنا به این گزارش، شرکت دانش بنیان سایان الکتریک از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی است.
انتهای پیام/
چراغ روکار گندزدای محیط در ارومیه تولید شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار