خبر/

شمار مبتلایان جهانی از 3/5 میلیون نفر بیشتر شد

1399/02/15 - 11:38 - کد خبر: 19642 نسخه چاپی

نصر: برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سه و نیم میلیون نفر بیشتر شده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (دوشنبه) از ۳،۵ میلیون نفر فراتر رفته است.
بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر سه میلیون و 566 هزار و 469 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 248 هزار و 302 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.
در مقابل اما حدود یک میلیون و صد و پنجاه و چهار هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.
در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و صدوهشتادوهشت هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.


 
بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته حدود یک هزار و 156 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با تعداد بیش از ۶۸ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.
بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با 247 هزار و 122 نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با 25 هزار و 264 نفر در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.
ایتالیا، که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید۱۹ در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با بیش از ۲۱۰ هزار مبتلا به رتبه سوم سقوط کرده است. این کشور اما با نزدیک به ۲۹ هزار مورد فوتی، در جایگاه دوم بیشترین قربانیان کرونا قرار دارد.
از  آلمان نیز خبر می‌رسد که تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۳۵۳ نفری طی یک روز گذشته بود.
وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به 166 هزار و 320 نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۱۹۱ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.
بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به هفت هزار و سه نفر افزایش پیدا کرد.


 
انتهای پیام/
شمار مبتلایان جهانی از 3/5 میلیون نفر بیشتر شد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار