فوق تخصص جراحی قلب و عروق مطرح کرد:

سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران ۱۵ سال پایین‌تر از جهان

1399/02/15 - 10:32 - کد خبر: 19631 نسخه چاپی

نصر: فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به وضعیت بیماران قلبی در روزهای کرونایی، گفت: بر اساس مراجعه بیماران به ویژه در فضای مجازی، به نظر می‌رسد که بیماران قلبی وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رضایت پرویزی درگفت‌وگویی اضطراب، مشکلات اقتصادی حاصل از تعطیلی و مشکل ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل آلوده فرض کردن آن به کرونا را از عوامل موثر در تغییر ضربان قلب و فشار خون عنوان کرد و گفت: ترس از کرونا گاهی باعث صدمه دیدن بیماران قلبی می‌شود.
وی در پاسخ به این‌که آیا مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است؟ گفت: آمار و ارقامی در این خصوص نداریم، اما با توجه به افزایش استرس، ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و مشکلات هماهنگی، می‌توان حدس زد که آمار سکته قلبی و ایست قلبی افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: بخش‌های قلب و اورژانس، سی‌سی‌یو و واحد خدمات متوسط یعنی نیمه اورژانس باید با هماهنگی و احتیاطات علمی آغاز به فعالیت کرده و فعالیت‌شان گسترش یابد.

سن ابتلا به بیماری‌های قبلی در ایران، پایین‌تر از میانگین جهانی است
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق در ادامه با اشاره به پایین بودن سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران، اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران و آذربایجان شرقی نیز ۱۰ الی ۱۵ سال، پایین‌تر از آمار جهانی است.
وی با بیان اینکه از کار افتادن قلب و ریه در تمامی بیماری‌ها به معنی پایان حیات است، اظهار کرد: ایست قلبی لزوما مربوط به بیماری قلبی نبوده و عوامل متعددی همچون تصادفات، سرطان‌ها و عفونت‌ها نیز می‌توانند به ایست قلبی منجر شوند.
پرویزی در ادامه با اشاره به این‌که روزه گرفتن برای قلب مفید است، گفت: شرایط هر بیماری ممکن است با بیمار دیگر فرق داشته باشد و قدرت قلب، فشار خون، دیابت و تحمل فرد از عواملی هستند که باید در روزه داری مورد توجه قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: در صورت سخت بودن کنترل دیابت و فشار خون، بهتر است فرد روزه نگیرد.
وی تاکید کرد: بیمارانی که مسن هستند یا قدرت قلبی پایینی دارند و تشنگی باعث افزایش صدمه به آن‌ها می‌شود، نباید روزه بگیرند، هچنین اگر تشنگی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش دهد هم نباید روزه گرفت.
پرویزی در خاتمه متذکر شد: افراد سالمی که هیچ مشکلی ندارند، می‌توانند روزه بگیرند. 
انتهای پیام/
 سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران ۱۵ سال پایین‌تر از جهان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار