خبر/

افزایش ۱۶۲ مگاواتی تولید برق کشور در آستانه پیک مصرف

1399/02/14 - 17:34 - کد خبر: 19613 نسخه چاپی

نصر: واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات در آستانه پیک مصرف به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مجری طرح های نیروگاهی خصوصی این شرکت افزود: با تکمیل بخش گاز این نیروگاه، ظرفیت کل تولید برق هم اکنون به میزان ۳۲۴ مگاوات رسیده است.
«امیر دودابی‌نژاد»  خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی این نیروگاه در زمستان سال جاری، ظرفیت کل تولید برق این نیروگاه به ۴۸۴ مگاوات خواهد رسید.
وی اظهار داشت: برای ساخت بخش گاز نیروگاه ۱۴۰ میلیون یورو هزینه شده است و هزینه بخش بخار نیز ۱۷۲ میلیون یورو برآورد می شود که حدود ۳۸ درصد آن توسط سرمایه گذار و ۶۲ درصد مابقی آن از طریق وام از حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
دودابی‌نژاد افزود: این پروژه تا اسفند ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سرمایه گذاری آن با مشارکت صبا (وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی)، سنا و فراب با عاملیت بانک ملی ایران انجام گرفته است.
مجری طرح های نیروگاهی خصوصی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه که به دلیل رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه لرستان، استفاده بهینه از سوخت، حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال در منطقه صورت گرفته و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است و در صورت قطع گاز، ظرفیت مخازن سوخت پشتیبان می تواند پاسخگوی نیاز نیروگاه به مدت ۳۵۰ ساعت باشد.
انتهای پیام/
افزایش ۱۶۲ مگاواتی تولید برق کشور در آستانه پیک مصرف خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار