سه ارگان نوجوان ۱۲ ساله در زنجان به بیماران نیازمند اهدا شد

1399/02/13 - 13:15 - کد خبر: 19515 نسخه چاپی

نصر: مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: سه ارگان اولین بیمار مرگ مغزی یک نوجوان ۱۲ ساله زنجانی در سال جاری شامل " کلیه‌ها و کبد " به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شهریار اماموردی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: "محمدمهدی حسنی، ۱۲ ساله و ساکن شهر زنجان، به دلیل تشنج  دچار مرگ مغزی شده و در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.
وی اضافه کرد: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
این مسؤول ادامه داد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.
اماموردی افزود: سال گذشته، ۴۹ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ مورد به اهدای عضو، پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
 اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را  ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.
وی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.
انتهای پیام/
سه ارگان نوجوان ۱۲ ساله در زنجان به بیماران نیازمند اهدا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار