رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛

آسمان آذربایجان‌شرقی از سه‌شنبه بارانی می‌شود

1399/02/13 - 13:40 - کد خبر: 19513 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی نسبتا قوی، آسمان استان از بعد از ظهر سه‌شنبه این هفته بارانی می‌شود.

به گزارش نصر، محمد امیدفر روز شنبه در گفت ‌و گویی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده در استان است که فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، ورزش باد، گاهی تا نسبتا شدید و در برخی نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد احتمالا موجب بارش تگرگ خواهد شد.
وی افزود: از روز دوشنبه، فعالیت سامانه کنونی تضعیف شده و سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.
وی اظهار کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه با شدت کم در روزهای شنبه و یک‌شنبه پیش بینی شده اما شدت سامانه‌ای که از شب سه شنبه وارد استان خواهد شد به نسبت بیشتر است.
امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، دمای تبریز در گرم‌ترین زمان، مثبت ۱۵ درجه و در خنک‌ترین زمان، مثبت هشت درجه گزارش شده است؛ دمای فعلی تبریز ۱۵ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته، یک درجه گرمتر شده است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با دمای ۲۸ درجه بالای صفر و ورزقان با دمای چهار درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهر استان است.
امیدفر در خصوص میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، چاراویماق با ۳.۸ میلی متر دارای بیشترین مقدار بارش و تبریز بدون بارندگی بود.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
آسمان آذربایجان‌شرقی از سه‌شنبه بارانی می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار