مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خبر داد:

راه‌اندازی ستاد هماهنگی موسسات خیریه آذربایجان شرقی

1399/02/13 - 09:51 - کد خبر: 19487 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرتعداد بودن موسسات خیریه در استان، از راه‌اندازی ستاد هماهنگی موسسات خیریه خبر داد و گفت: این ستاد، در راستای خدمت‌رسانی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های موسسات خیریه استان فعالیت می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که شعبه‌های این ستاد در شهرستان‌ها تحت عنوان "شورای هماهنگی موسسات خیریه" و در مرکز استان نیز دفتر مرکزی تحت عنوان "ستاد هماهنگی موسسات خیریه استان" فعالیت خواهد کرد، افزود: این ستاد، جنبه مردمی دارد.

اجرای طرح "ضیافت الهی" در فضای مجازی
وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طرح "ضیافت الهی" از جمله برنامه‌هایی است که همه ساله در ماه رمضان برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع کروناویروس و تعطیلی مساجد و امام زاده‌ها، این طرح در فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که ادارات اوقاف شهرستان‌ها نیز در صفحات مجازی، این طرح را اجرا می‌کنند، گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی، تهیه و پخش سخنرانی، کلیپ‌های کوتاه و پرمحتوا و... از جمله این برنامه‌هاست.
حجت‌الاسلام حسینی در این خصوص افزود: با همکاری صدا و سیمای مرکز استان نیز برنامه‌های مختلفی چون تواشیح، همخوانی، سخنرانی و... تهیه و پخش می‌شود.

راه‌اندازی مراکز افق در ۴۵ بقعه متبرکه آذربایجان شرقی
وی با بیان این‌که در ۴۵ امام‌زاده(ع) و بقعه متبرکه استان، مراکز افق (مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز در حوزه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی فعالیت کرده و برای فضای مجازی نیز خوراک معنوی تهیه می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که اجرای طرح "ضیافت همدلی" در آستان مطهر امام زادگان(ع) نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف برای ماه رمضان است، افزود: در قالب این طرح، انواع مختلف بسته‌های معیشتی تهیه شده و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وجود بیش از ۴۰۰ مجموعه آموزشی وقفی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت وقف اشاره کرد و افزود: سال گذشته، بزرگترین وقف استان توسط "حاج کریم مردانی آذر" وقف شد که شامل یک بیمارستان کودکان ۶۴۰ تخت‌خوابی در مراحل تکمیل، است.
وی با بیان این‌که بیش از ۸۰۰ نوع نیت در موقوفات استان داریم، افزود: حدود ۴۳۵ مجموعه آموزشی استان در زمین‌های وقفی هستند که مصداق بارز وقف در حوزه آموزش است.
وی با تاکید بر این‌که در تلاش برای ترویج سنت حسنه وقف هستیم، اظهار کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم تا زمین‌های موقوفه را فعال‌تر کنیم و در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری و مباحث دانش‌بنیان نیز ورود کرده‌ایم و نسبت به فعال‌سازی موقوفات بیش از پیش تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/
 راه‌اندازی ستاد هماهنگی موسسات خیریه آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار