فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد:

بستری شدن ۵۰ کرونایی در نقاهتگاه‌های منطقه شمال‌غرب ارتش

1399/02/13 - 08:01 - کد خبر: 19483 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه این نیرو یکهزار و ۲۰۰ تخت نقاهتگاه برای مبتلایان به کرونا در منطقه ایجاد کرده است، گفت: تاکنون ۵۰ بیمار کرونایی در این نقاهتگاه‌ها بستری شده‌اند.

به گزارش نصر،  امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت بیمارستان امام علی (ع) ارتش در تبریز افزود: تا به امروز در مجموع یکهزار و ۱۴۶ نفر  مشکوک به کرونا به بیمارستان امام علی تبریز مراجعه کرده اند که ۸۰ نفر بستری و ۲۹۹  نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی اظهار کرد: نقاهتگاه های نیروی زمینی ارتش در تبریز شامل یک مرکز ۲۰۰ تختخوابی در جنب مسجد نظیروندی، یک مرکز  با ۷۰ تخت به شکل سوییت در مجتمع شهید کسایی جهاد کشاورزی و ۵۰ تخت مستقر در ندامتگاه تبریز است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش افزود: تقویت یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان که متخصص مقابله با این نوع تهدید هستند، سرلوحه اقدامات نیروهای مسلح کشور قرار گرفت و در این راستا اقداماتی چون رزمایشی ارتش در پنج محور نمایش قدرت توان رزمی، رفع آلودگی از محیط‌ها و اماکن، ایجاد ایستگاه‌های پایش بیماری کرونا در شهرها و ایجاد ۱۷ پایگاه بین شهری و بین استانی انجام گرفت. 
وی ادامه داد: ۶۰ پایگاه پایش در شهرهای مختلف استان‌های شالغرب کشور توسط ارتش ایجاد شد و تعدادی از بیمارستان‌های ارتش نیز به عنوان بیمارستان مرجع پذیرای بیماران کرونایی، خدمت‌رسانی کردند؛ در بخشی از شهرستان‌ها هم با توجه به اعلام نیاز، نیروهای درمانی ارتش اعزام شدند.
سرتیپ حاجیلو افزود: بیمارستان امام علی (ع) تبریز به عنوان بیمارستان مرجع، ضمن پذیرش و مداوای بیماران غیرنظامی در بحث کنترل استراحتگاه در شهرستان تبریز بیش از ۳۳۰ تخت را مدیریت می‌کند.
وی با اشاره به ریسک بالای فعالیت مدافعان سلامت در شرایط کنونی، اظهار کرد: ارتشیان در ششمین رزمایش نیز خوش درخشیدید و کمک‌های مومنانه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.
انتهای پیام/
بستری شدن ۵۰ کرونایی در نقاهتگاه‌های منطقه شمال‌غرب ارتش خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار