معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

ماجرای ‌صندوق فولاد و سازمان گسترش / ‌خصوصی‌سازی "ماشین‌سازی تبریز" را همزمان به ۲ مجموعه واگذار کرد

1399/02/12 - 10:32 - کد خبر: 19473 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ناخیراً بعد از خلع ید از بخش خصوصی، اختلاف مالکیت بین صندوق فولاد و گسترش صنایع بالا گرفته است گفت: در واقع، خصوصی سازی، ماشین سازی را هم به صندوق فولاد و هم به سازمان گسترش واگذار کرده است.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به مشکلات مالکیت در ماشین سازی تبریز، اظهار داشت: اخیراً بعد از خلع ید از بخش خصوصی، اختلاف مالکیت بین صندوق فولاد و گسترش صنایع بالا گرفته است.
وی با بیان اینکه نامه‌هایی رد و بدل شده تا این مشکل مرتفع شود، افزود: در واقع، خصوصی سازی، ماشین سازی را همزمان به صندوق فولاد و سازمان گسترش واگذار کرده که مشکلاتی را در این مجموعه بزرگ صنعتی ایجاد کرده است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با انتقاد از اینکه در نحوه مدیریت ماشین سازی تبریز اختلافاتی وجود دارد، گفت: مدیران فعلی منصوبین وزارت کار و صندوق فولاد هستند که باید به وزارت صنعت و سازمان گسترش صنایع ایران واگذار شود که در این زمینه باید وزیر محترم صنعت در هیئت دولت، تدبیر کنند.
وی در ادامه، اصلاح قیمت تراکتور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در جلساتی که با وزارت جهاد و صنعت داشتیم، وزارت جهاد قرار شد آنالیز قیمت سازمان حمایت را بپذیرد. کارخانه تراکتورسازی خواستار افزایش 19.5 تا 20 درصدی قیمت تراکتور است چراکه بعد از نوسانات ارزی افزایش قیمت نداشته است، لذا باید حمایت شود تا تولیدات این کارخانه تداوم یافته و به مشکل برخورد نکند.
جهانگیری تصریح کرد: اگر قیمت افزایش نیابد، بازار سیاه و اختلاف قیمت بازار-کارخانه و رانت ایجاد می‌شود و از سوی دیگر در صورت عدم اصلاح، نیازمند واردات می‌شویم که این امر باید هر چه زودتر حل شود.
وی از صادرات 2.5 میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی در سال گذشته خبر داد و افزود: برای سال 99 برنامه افزایش صادراتی داریم و امسال قرار است به 3.8 میلیارد دلار صادرات برسانیم. ضمن اینکه 60 درصد صادرات ما در سال گذشته کالاهای صنعتی بوده که ارزش افزوده داشته و خام فروشی نبوده است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به وضعیت صنایع استان، بعد از کرونا هم اشاره کرد و گفت: صنایع استان هرچند با مشکلات متعدد کرونایی مواجه شدند ولی تعدیل و تعطیلی ما در حداقل ممکن بوده است.
انتهای پیام/
ماجرای ‌صندوق فولاد و سازمان گسترش / ‌خصوصی‌سازی خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار