رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

واردات نهاده‌های دامی باید آزاد شود تا به مافیا فرصت بزرگ شدن ندهیم

1399/02/12 - 10:31 - کد خبر: 19472 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی هم باید آزاد شود، گفت: نباید به مافیا فرصت بزرگ شدن بدهیم تا مرغدار ما به مشکل نخورد و به مرز ورشکستگی کشیده نشود.

به گزارش نصر، یونس ژائله در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه قیمت نفت سقوط کرده و باید پایه‌های صادراتی را اصلاح کنیم، اظهار داشت: علاوه بر نیاز به اصلاح پایه‌های صادراتی باید قیمت اقلام مرتبط با قیمت جهانی نفت که با بالا رفتن آن بالا رفته بود، با کاهش آن نیز کاهش یابد.
وی با انتقاد از فاصله نرخ نیمایی و بازار آزاد ارز در کشور، افزود: ارز دولتی 4200 تومانی که عملاً برای صادر کنندگان و وارد کنندگان وجود ندارد که ارز باید تک نرخی شود تا این بازار از تلاطم آزاد و نیمایی خارج شود.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر اینکه در این شرایط باید ورود ارز را تسهیل کنیم، ابراز داشت: باید ورود تجار و صنعتگران ایرانی را به بازارهای صادراتی بهبود بخشیم که این اقدام با برداشتن قوانین دست و پاگیر محقق می‌شود و در یک کلمه، برای صادر کننده موانع ایجاد نکنیم و او را آتش به اختیار کنیم تا بتواند صادر کرده و ارز وارد کرده و به جهش تولید کمک کند.
ژائله، خواستار آزادسازی ورود هر نوع قطعه و ماشین آلات صنعتی برای نوسازی صنایع و آغاز تولید در کارخانجات جدید شد و اظهار داشت: باید واحدها قطعات لازم را بتوانند برای تولید وارد کنند.
وی با بیان اینکه قرارداد خوبی با اوراسیا بستیم ولی نمی‌توانیم حرکتی کنیم، ابراز کرد: دو علت بزرگ دارد، یکی اینکه باید سفارت روسیه بستر را آماده کند دوم اینکه کانتینر یخچال دار نداریم و حداقل 1000 کامیون یخچال دار برای گسترش صادرات نیاز داریم که خود کامیون داران خواهان تأمین این دستگاه‌ها هستند و از دولت کمک نمی‌خواهند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر اینکه مرزهای ما را برخی از کشورها بسته‌اند و باید اقدام متقابل شود، خاطر نشان کرد: هر کشوری با ما شوخی دارد باید اقدام متقابل کنیم، وقتی نتیجه این اقدام آنها این می‌شود که حمل و نقل تنی 14 دلار به 80 دلار رسیده، باید این روند اصلاح شود.
وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی هم باید آزاد شود، اضافه کرد: نباید به مافیا فرصت بزرگ شدن بدهیم تا مرغدار ما به مشکل نخورد و به مرز ورشکستگی کشیده نشود.
ژائله رشد بی رویه بورس را داری اثرات خطرناکی دانست و افزود: وقتی در بورس، واحدهای تعطیل ارزش می‌یابند و سود می‌دهند، فردا تبعات آن برای کشور زیاد است چراکه بازی خطرناکی است و کشور را دچار مشکل می‌کند.
انتهای پیام/
واردات نهاده‌های دامی باید آزاد شود تا به مافیا فرصت بزرگ شدن ندهیم خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار