گفت و گوی نصر با مجموعه دار تبریزی که رکورد گینس را شکست؛

همت تبریزی رکورد گینس را شکست / 12 هزار سکه بدون تکرار در کلکسیون همتی

1399/02/11 - 14:59 - کد خبر: 19458 نسخه چاپی

نصر: عضو انجمن مجموعه داران ایران گفت: با 12 هزار سکه بدون تکرار رکورد ملی را دارم که این تعداد از رکورد گینس هم زیادتر است.

به گزارش نصر، "امین همتی" در گفتگو با خبرنگار نصر اظهار داشت: مجموعه دار بودن حسی اکتسابی نیست که انسان بعدا آن را کسب کند بلکه باید در وجود انسان از بدو تولد باشد، جمع آوری یک مجموعه کار سختی است که کمتر کسی برای این کار وقت می گذارد، من به عنوان یک مجموعه دار متولد شده ام و این حس اکتسابی نیست بلکه باید مجموعه دار متولد شوی!
عضو انجمن مجموعه داران ایران ادامه داد: اولین مجموعه ده تایی را در 9 سالگی جمع کرده بودم که بعد از آن شروع کردم به جمع آوری انواع سکه ها.
وی افزود: تا سال 90 انواع سکه ها را جمع آوری و شروع به برگزاری نمایشگاه های تخصصی در دانشگاه های مختلف کردم. با 12 هزار سکه بدون تکرار رکورد ملی را دارم که این تعداد از رکورد گینس هم زیادتر است.

وی ادامه داد: سکه های 198 كشور که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و حتی سكه هایی از 50 كشور دیگر كه توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده اند، در مجموعه خود دارم. سکه هایی از جنگ جهانی اول تاکنون، سکه های ماشینی و سکه هایی که در تاریخ به نامشان اشاره شده اند رادر اختیار دارم و تک به تک سکه هایی که دارم را از حراجی هایی که به فروش گذاشته بوده اند خریداری کرده ام.
همتی در رابطه با شرایط موزه پول نیز گفت: موزه پول شرایط خاص خود را دارد، موزه پول امارات، موزه پول سمیه مکزیک، موزه پول گرجستان، از جمله موزه های پولی هستند که با فضا و ساختار مناسبی برخوردارند.

وی در خصوص شرایط بازدید مردم از این مجموعه ارزشمند نیز خاطر نشان کرد: امکان بازدید مردم بعد از رفع شرایط کرونایی با اعلام یک تاریخ از قبل تعیین شده با شرایط متناسب خود در تبریز خواهد بود که عموم مردم می توانند از این مجموعه ها بازدید کنند.
وی در رابطه با اشیای آیینی اظهار داشت: اشیای آیینی باور های کهنی است که سنگ ها، نوشته ها، نگین ها، استخوان و گیاهانی است که بشر برای در امان ماندن خود یا بعضی از باور های کهن با خود داشت که از مناطق آذربایجان و قفقاز، آسیای میانه، آسیای صغیر و اکثر مناطق خاورمیانه که عامه مردم باور هایی برای این اشیا داشتند که بسیار گسترده می باشند.

وی در پایان تاکید کرد: انگیزه ام از جمع آوری این مجموعه نشان دادن توانمندی تبریز و آذربایجان است، تبریز شهری است که مهد تمدن و مهد سکه است، من انتظاری از نهادی و کسی ندارم و تمام تلاشم فقط برای نشان دادن شهرم و سربلندی تبریز است.
انتهای پیام/
همت تبریزی رکورد گینس را شکست / 12 هزار سکه بدون تکرار در کلکسیون همتی محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار