وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صادرات ۱۳۵میلیون تن کالا در سال۹۸/ تکمیل زیرساخت‌ها در صنعت خودرو

1399/02/11 - 14:23 - کد خبر: 19455 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات ۱۳۵ میلیون تن کالا در سال ۹۸ خبر داد و گفت: رونق صادرات یکی از اهداف ما در وزارت صمت است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در شهر تبریز گفت: دشمنان انتظار داشتند در جنگ اقتصادی، کارخانجات تا آخر ۹۷ تعطیل و مشکلات کارگری به وجود می‌آید ولی چنین نشد و صادرات ما در کنار تولید رونق داشت.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت ما در کنار ضعف‌ها خوب است، ادامه داد: در پایانه‌های صادرات و واردات مشکلاتی داریم اما پیگیر هستیم تا آنها را حل کنیم.
رحمانی با بیان اینکه از تولید کنندگان تشکر کنیم که در این شرایط سخت کار جهادی می‌کنند، گفت: به مشکلاتی که در سال‌های قبل داشتیم غلبه کردیم و می‌توانیم بهتر از این هم باشیم.
وی به کشورهای عضو اوراسیا نیز اشاره داشت و افزود: در بحث اوراسیا، بعضی از اقلام ممنوعه نیز در قرار داد است و گفتیم عیب ندارد. اوراسیا یک فرصت است و باید جدی گرفته شود.
وزیر صمت با بیان اینکه سفیرهای ما در روسیه و آذربایجان بسیار فعال هستند، ادامه داد: علاوه بر همسایه‌ها باید در چین و هند و آفریقا نیز تمرکز کنیم چراکه ظرفیت ما بسیار بالا است.
وی ابراز داشت: چین دو هزار میلیارد دلار واردات و دو هزار و 500 میلیارد دلار صادرات دارد که ۸۰۰ میلیون دلار کالاهایی که وارد چین می‌شود در ایران نیز تولید می‌شود.

کاهش ۳۱ درصدی واردات برخی کالاهای غیرضروری
رحمانی اظهار کرد: ما شرایط پسا کرونا را تحلیل می‌کنیم و در سازمان تجارت جهانی صدها برنامه جدید و مقررات ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ما در سال قبل در کاهش واردات برخی کالاها ۳۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در مورد صادرات هر اختیاری که داریم به استاندار تفویض می‌کنیم اما بعضی از موضوعات نیازمند تصویب دولت است. به زودی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی ابلاغ می‌شود.
وی گفت: رهبر انقلاب موضوع ساخت داخل را تاکید مؤکد کرده‌اند و خیلی برای ما دست مایه خوبی شد و ما یک مرکز برای این منظور اختصاص دادیم. هرکسی در هر کجای کشور ثابت شود یک محصول با کیفیت و تعداد بالا تولید می‌کند، ما جلوی ورود آن محصول را ممنوع می‌کنیم.
رحمانی به تکمیل زیرساخت‌ها در صنعت خودرو نیز اشاره کرد و گفت: امروز طرح‌های مهمی در صنعت خودروسازی تبریز به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
 صادرات ۱۳۵میلیون تن کالا در سال۹۸/ تکمیل زیرساخت‌ها در صنعت خودرو خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار