معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان؛

سفرهای زنجان به گیلان، قم و گرگان غیرفعال است

1399/02/11 - 13:45 - کد خبر: 19451 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، هرگونه جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از این استان به گیلان، قم، گرگان و بالعکس همچنان ممنوع شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی مدقالچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جابجایی روزانه ۱۲ دستگاه اتوبوس مسافربری از زنجان به استان‌های گیلان، قم و گرگان و برعکس همچنان غیرفعال است.
وی اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا، روزانه ۶ دستگاه اتوبوس مسافربری، مسافران زنجان به گیلان و برعکس، چهار خودرو از زنجان به قم و برعکس و زنجان به گرگان و برعکس نیز دو دستگاه اتوبوس مسافران را جابجا می کردند.
 به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس همه این سفرها تا اطلاع بعدی همچنان ممنوع شده است.
مدقالچی تاکید کرد:  این سفرها از نخستین روزهای اسفند سال گذشته غیر فعال شده است.
وی افزود: غیرفعال کردن تردد مسافران از استان زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی به دیگر استان ها بر اساس تصمیم مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر هر یک ساعت یک دستگاه اتوبوس از زنجان به تهران مسافران را جابجا می کند که قبل از شیوع کرونا این زمان هر ۱۰ دقیقه یک دستگاه حرکت می‌کرد.
مدقالچی خاطرنشان کرد: همه ناوگان حمل و نقل عمومی از این استان به دیگر استان ها قبل از سوار کردن مسافران ضدعفونی می شود و پس از تایید نماینده دانشگاه علوم پزشکی در محل، جابجایی امکانپذیر است.
وی یادآوری کرد: نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ترمینال مسافربری زنجان به صورت دائم مستقر شده و بر ضدعفونی خودروها نظارت داشته و تایید آن را برعهده دارد.
مدقالچی اضافه کرد: ترمینال مسافربری زنجان نیز با همکاری شهرداری، مرکز بهداشت و درمان ضدعفونی و به تبع آن در شهرهای ابهر و قیدار نیز این مهم انجام شده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان با ۴۰ شرکت فعال حمل و نقل مسافر دارای ۱۵۳ دستگاه اتوبوس مسافربری است که از این تعداد حدود ۵۵ دستگاه وی آی پی است.
علاوه بر این ۴۰۰ دستگاه سواری بین جاده ای در استان نیز مسافران را جابجا می‌کنند.
انتهای پیام/
سفرهای زنجان به گیلان، قم و گرگان غیرفعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار