خبر/

احداث شصتمین مجتمع گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس

1399/02/11 - 13:40 - کد خبر: 19446 نسخه چاپی

نصر: شصتمین مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس با مساحت 163 هزار متر در حال احداث است.

به گزارش نصر ، مدیرعامل مجتمع گلخانه‌ای آرتان قوچ ارس در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از روند احداث این مجتمع از اتمام عملیات تسطیح تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: طبق برنامه زمانبندی تعیین شده این مجتمع گلخانه‌ای از مرداد ماه سال 1400 زیر کشت می‌رود.
علی ابدالی با اشاره به این‌که برای راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای 12 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای زمینه اشتغال 140 نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس مجوزهای اخذ شده، در این مجتمع گلخانه‌ای سالانه 7200 تن گوجه فرنگی تولید می‌شود که عمده این محصولات به کشورهای روسیه و اروپای شرقی صادر خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در حال حاضر 60 واحد گلخانه‌ای به مساحت 265 هکتار در منطقه آزاد ارس وجود دارد که سالانه بیش از 23 هزار تن انواع صیفی جات گلخانه‌ای در ارس تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند.
انتهای پیام/
احداث شصتمین مجتمع گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  غلامرضا بهتاش   4 سالها پیش  

کاریست عالی از هر لحاظ
البته حتما" جوانب امر از جمله حفظ سلامت محیط زیست و دقت در بکار گیری خوراک نبات و‌ مواد شیمیائی و ...کاملا" رعایت میشود .
در این رابطه از همکاری چند شرکت هلندی استفاده شده است .
.از این نوع برنامه ها و کارها در کنار برخی رودخانه های دارای آب همیشه روان میتوان در مناطق مختلف کشور اجرا کرد.خوزستان یکی از استانهای حائز شرایط در این رمینه است و حسن آن در این است که به بازار پررونق منطقه نزدیک است . البته که در این میان با همه کشورهای مسلمان منطقه روابط دوستانه برقرار باشد .
پژوهشیار