نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

اتمام مجموعه فرهنگی باغ کتاب تبریز تا پایان امسال / بررسی مشکلات محلات پیرامونی میدان تیر سابق ارتش

1399/02/11 - 09:47 - کد خبر: 19412 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به زودی با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهرداری کلانشهر تبریز و استانداری آذربایجان شرقی شاهد تبدیل مجموعه پادگان‌ سابق ارتش به مجموعه‌های فرهنگی هنری خواهیم بود.

به گزارش نصر، سونیا اندیش در بازدید از محل پادگان قدیمی ارتش گفت: پروژه باغ کتاب که از سال قبل پیگیر اجرای آن بودیم هنوز حل نشده و امسال  نیز پیگیر کارهای اجرایی آن هستیم تا با همکاری ارتش، شهرداری و استانداری آذربایجان شرقی شاهد خبر های خوش از این مجموعه باشیم.
وی با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر تغییر کاربری محل پادگان و راه اندازی باغ کتاب تبریز بودیم، افزود: این پروژه با فرهنگسراهایی در حوزه موسیقی، تئاتر، کتاب، خوانش کتاب، موزه‌های مختلف و... و کاربری عمومی برای استفاده شهروندان عزیز را فراهم می‌کند.


 
اندیش ادامه داد: با همکاری شهرداری شاهد تحول بالایی در حوزه های فرهنگی و هنری در شهر تبریز خواهیم بود.
اندیش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این بین شاهد همکاری و مساعدت بسیاری از سوی شهرداری بوده ایم و به شدت پیگیر هستند که با همکاری استانداری و شورای شهر، این پروژه که در بودجه ۹۹ نیز تصویب شده، نهایی شود.
نائب رئیس شورای شهر تبریز با اظهار امیدواری از اجرای این پروژه گفت: امیدوارم این اقدام رویکرد و اتفاقی خوب در حوزه فرهنگ و هنر باشد چرا که باغ کتاب تبریز بزرگترین مرکز فرهنگی در شمالغرب خواهد بود.
اندیش در پایان یادآور شد: مجموعه فرهنگی باغ کتاب تبریز تا پایان امسال تقدیم به همشهریان عزیز خواهد شد.

بررسی مشکلات محلات پیرامونی میدان تیر سابق ارتش
در ادامه این بازدید با حضور نایب رئیس شورای شهر تبریز و شهردار منطقه ۳ تبریز، مشکلات اهالی محلات پیرامونی میدان تیر سابق ارتش بررسی شد.
در پی نارضایتی جمعی از اهالی محلات پیرامونی میدان تیر سابق ارتش، سونیا اندیش نایب رئیس شورای شهر تبریز به همراه طالب نژاد، شهردار منطقه ۳ تبریز در این محل حاضر شده و از نزدیک در جریان وضعیت این منطقه و صحبت های اهالی آن قرار گرفتند.
در این بازدید مقرر شد با توجه به بلاتکلیف ماندن این زمین ها و مشکلاتی که از بابت تجمع حیوانات، ایجاد گرد و غبار، آتش سوزی و ... ایجاد می گردد، شهرداری نسبت به سم پاشی مناطق نزدیک به بافت مسکونی اقدام و پیگیری های لازم جهت تعیین تکلیف نهایی آن را انجام دهد.
همچنین ایرج‌ شهین‌باهر، شهردار کلانشهر تبریز نیز در حاشیه  این بازدید از اراضی ارتش عنوان کرد: به جدییت پیگیر تحویل فوری این اراضی از ارتش به شهرداری هستیم.


 
وی با بیان اینکه شهرداری تبریز برای امسال برنامه‌ریزی کرده است که این اراضی را به پارک و فضای سبز تبدیل کند گفت: در کنار فضای سبز  ایجاد کاربری‌های فرهنگی هنری از جمله باغ کتاب برنامه ریزی شده است.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه فردا در جلسه‌ای که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، در باره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد گفت: فردا با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در شمالغرب کشور درباره تحویل این اراضی به شهرداری تبریز تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود.
شهردار تبریز افزود: به محض اینکه این اراضی را تحویل گرفتیم، اقدامات خود را برای عملیاتی کردن تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آغاز می‌کنیم و بی‌شک ایجاد فضای سبز ۱۰هکتاری در قلب و مرکز تبریز، برای شهروندان نوید بخش و مثمر ثمر خواهد بود.
انتهای پیام/
اتمام مجموعه فرهنگی باغ کتاب تبریز تا پایان امسال / بررسی مشکلات محلات پیرامونی میدان تیر سابق ارتش نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار