مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛

متوسط طول عمر طرح‌های برق در تبریز ۵۹ روز است

1399/02/10 - 12:56 - کد خبر: 19376 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز متوسط طول عمر طرح‌های اجرایی در سال گذشته را ۵۹ روز اعلام کرد و گفت: این رکورد از نظر زمانی طی چهار سال گذشته همواره کاهش یافته و حکایت از بهبود فرایند اجرای پروژه‌ها و ایجاد اعتماد در بین مشترکان و سرمایه‌گذاران دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عادل کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گویی به مناسبت روز صنعت برق با اشاره به محورهای مهم عملکرد شرکت در سال‌گذشته و سال‌جاری اظهار کرد: سال گذشته، افزون بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال پروژه در شرکت اجرا شد که ۴۰۰ میلیارد آن از سال‌های قبل باقی مانده بود و بقیه به میزان ۱۲۰۰ میلیارد ریال در قالب پروژه‌های جدید در سال ۹۸ به پایان رسید؛ همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه نیز از سال ۹۸ ‌ به سال جاری منتقل شد و هم‌اکنون ۷۴۰ میلیارد ریال پروژه در شرکت در حال اجراست.
وی اجرای طرح قبوض سبز را در راستای طرح تحول در بخش صنعت توزیع برق دانست و گفت: از ابتدای مهرماه قبوض کاغذی حذف و قبوض دیجیتالی جایگزین آن شد و برای این منظور فرایند پیچیده ای شامل دستیابی به شماره تماس‌های مشترکان، پشتوانه‌ها و زیرساخت‌های دیجیتالی و آی تی طی شد، همچنین هماهنگی و عقد تفاهم‌نامه‌های لازم با ۱۲ موسسه‌ فعال و بانک‌ها به انجام رسید و در پایان سال توانستیم به میزان ۹۴.۱۱ درصد در وصول مطالبات دست یابیم.

ولتاژ بیش از ۹۵ درصد مشترکان در محدوده استاندارد است
به گفته‌ کاظمی، طرح چاوش از دیگر طرح‌های مهمی بود که توسط توانیر ابلاغ شد و هدف آن استانداردسازی ولتاژ مشترکان بود بر این اساس باید کنتورهای دیجیتال توسط پراب قرائت می شد تا علاوه بر ضبط کارکرد انرژی، اطلاعات دیگری همچون ولتاژ مشخص شود.
وی افزود: در این راستا، وضعیت ولتاژ شبکه در سطح شرکت به سه منطقه‌ سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد مشترکان از ولتاژ استاندارد برخوردار بودند و پنج درصد باقیمانده در منطقه‌ زرد و قرمز قرار گرفتند. این روند بر اساس گزارش‌های دریافتی ماهانه‌ سال گذشته در نتیجه‌ اصلاح شبکه و اصلاح بخش غیراستاندارد ولتاژ مشترکان روند کاهشی داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اجرای طرح هما را که شامل طرح هوشمندسازی مرکز دیسپاچینگ و پاسخگویی مشترکان می‌شود، از دیگر طرح‌های این شرکت دانست و گفت: برای اجرای این طرح زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شد و برای اجرای بهینه‌ این طرح با اختصاص پنج میلیارد ریال قصد داریم اقدامات تکمیلی را در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری انجام دهیم تا خدمات‌ رسانی با کیفیت بهتری برای مشترکان فراهم شود.
کاظمی، مدیریت مصرف و پیک‌سایی را یکی از مهم ترین دغدغه‌های هرساله‌ شرکت در ایام گرم سال عنوان کرد و افزود: سال گذشته با ۲۱۰۰ واحد صنعتی تفاهم نامه امضا کرده و ۴۳ میلیارد ریال مشوق و یارانه برای صنایع همکار اختصاص دادیم و جزو سه شرکت برتر کشوری در گروه مربوطه در امر مدیریت مصرف و پیک‌سایی قرار گرفتیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت موفق شد سهمیه‌ ۱۱۰ مگاواتی تعیین شده توسط توانیر را به نتیجه برساند، اظهار کرد: امسال هم ۱۰۵ مگاوات سهمیه در نظر گرفته شده است که از اواخر اردیبهشت ماه مطابق جدول ارسالی شرکت توانیر، مدیریت مصرف و پیک‌سایی را مدیریت خواهیم کرد.
کاظمی هوشمندسازی کنتورها را از مهم ترین برنامه‌ها و اقدامات شرکت اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۶ تنها ۱۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نصب کرده بودیم اما در سال۹۷ و ۹۸ موفق شدیم تعداد کنتورهای فهام را به ۴۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برسانیم و هم‌اکنون با در نظر گرفتن ۲۰۰۰ کنتور روشنایی معابر، در مجموع ۹۵۰۰ مشترک دیماندی داریم که نیمی از آنها را هوشمندسازی کرده‌ایم.
وی رساندن کاهش تلفات به میزان ۸.۲ را اتفاقی مهم در شرکت دانست و افزود: امیدواریم در سال جاری با پایش دقیق و آنلاین، این روند را همچنان هم بهبود داده و مولفه‌های غیر فنی تلفات را به تفکیک واحدهای اجرایی کاهش دهیم.
کاظمی، تامین برق پایدار مرکز شهر تبریز را از دیگر دغدغه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: خطوط و تغذیه‌ ۱۳۲ کیلوولت پست‌های فوق توزیع مرکز شهر به دلیل قدمت و فرسودگی دچار مشکل شده بود و همکاران این شرکت با مشارکت و همکاری شرکت برق منطقه ای آذربایجان اقدامات ارزشمندی را به انجام رساندند.

رفع مشکل برق شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به سال جهش تولید، گفت: شهرک‌های صنعتی با مشکلات گوناگونی در حوزه‌ی برق‌رسانی مواجه بودند که سال گذشته با حضور معاون انرژی وزارت نیرو و معاون برنامه‌ریزی شرکت توانیر، توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد با اقداماتی از قبیل تبدیل پست سیار به دائم، استقرار پست سیار و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها مشکلات شهرک‌های صنعتی را حداقل به صورت کوتاه مدت مرتفع شود.
کاظمی ادامه داد: ۴۸ مجتمع مسکونی و تجاری بزرگ، بنا به علل مختلف از جمله عدم پیش‌بینی مکانی برای احداث پست، دارای مشکل تامین برق بودند و ساکنان آنها از برق کارگاهی و مشترک استفاده می‌کردند که با همت همکاران تعداد کثیری از مجتمع‌ها تامین برق شدند.
وی همچنین از نصب و تعویض بیش از ۱۲۰۰۰ دستگاه کنتور معیوب در سال گذشته، خبر داد و افزود: ۶۰۰۰ دستگاه کنتور نیز طی ماه‌جاری و آتی تعویض و نصب می‌شوند.
کاظمی جایگزینی کابل‌ خودنگهدار با سیم مسی را از دیگر اقدامات مهم شرکت اعلام و اظهار کرد: سال گذشته، ۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار را جایگزین ساختیم و امسال هم به محض دریافت سهمیه کابل خودنگهدار، کار را ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز احداث فیبر نوری، توسعه و گسترش شبکه‌ رادیویی شرکت و توسعه‌ حوزه‌ آی تی را از دیگر اقدامات مهم شرکت عنوان کرد و گفت: پروژه ساختمان ستادی با مساحت ۲۵ هزار متر مربع فضای اداری جزو آرزوهای دیرین شرکت و همکاران بود که با اجرای آن، مشکل ساختمان های فرسوده و استیجاری شرکت حل ‌می شود.
انتهای پیام/
متوسط طول عمر طرح‌های برق در تبریز ۵۹ روز است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار