مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی تولید ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی

1399/02/10 - 12:43 - کد خبر: 19372 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۱ درصدی تولید ماهی قزل آلا در استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، قاسم جعفروند بیان کرد: آذربایجان شرقی به عنوان یک استان غیرساحلی منابع آبی محدودی در اختیار دارد اما این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی در راستای توسعه بخش شیلات است که تاکنون شناخته نشده ودیا به صورت مطلوب بهره برداری نمی‌شود.
وی افزود: سال گذشته که به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده بود، با تسهیل سرمایه گذاری، رفع برخی از موانع تولید، با اصلاح و بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره و همراهی متولیان دولتی، خصوصی و تولید کنندگان با وجود مشکلات فراوان، تولید و مصرف آبزیان به خصوص در زمینه ماهیان سردآبی با شتابی قابل قبول رونق گرفت.
وی متذکر شد: با فرهنگ سازی انجام شده در جامعه و استقبال مردم جهت مصرف ماهی، شاهد افتتاح چندین رستوران تخصصی پخت ماهی در استان بودیم که به اعتقاد مسئولان کشوری این حرکت در کشور بی نظیر بوده است.
جعفروند ادامه داد: در سال «جهش تولید» باید خدمات خود را در حوزه شیلات با سرعت بیشتری پیش برد و تحریم‌ها و بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کرد؛ در این راستا پرورش دهندگان با توجه به شرایط فعلی باید الگوهای مدیریتی و تولیدی مزارع خود را تغییر دهند و اصلاح ساختار بازار و تهیه و بکارگیری نهاده‌ها انجام شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی پیگیری تکمیل سریع پروژه‌های بزرگ شیلاتی، سرمایه گذاری‌های جدید با دیدگاه تکمیل زنجیره ارزش و موارد دیگری را در مسیر رسیدن به جهش در تولید عنوان کرد و گفت: در صورت طی روند مطلوب پروژه‌ها، در پایان سال، تولید محصولات شیلاتی استان 19.6 درصد نسبت به برنامه تعیین شده رشد خواهد داشت.
 انتهای پیام/
افزایش ۲۱ درصدی تولید ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار