خبر/

توضیح شرکت توزیع برق تبریز در خصوص ویدئوی ارسالی مخاطب نصر

1399/02/10 - 12:00 - کد خبر: 19370 نسخه چاپی

نصر: به دنبال انتشار ویدئویی ارسالی مخاطبان نصر از وضعیت برق سرای ایکی قاپیلی بازار بزرگ تبریز روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز در این خصوص توضیحی به تحریریه نصر ارسال کرد.

به گزارش نصر، متن جوابیه ارسالی این شرکت به شرح زیر است:
ضمن تشکر از همکاری رسانه محترم نصر نیوز در انتشار اخبار و ایجاد شفافیت در جامعه، در پی انتشار فیلمی با عنوان "گلایه کسبه ایکی قاپیلی از شرکت برق" در کانال اینستاگرام آن رسانه محترم، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر خود لازم می داند جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را دراین خصوص عنوان نماید:

1- به دنبال طرح دعوای تعدادی از اهالی سرای ایکی قاپلی علیه شرکت توزیع نیروی برق تبریز در محاکم قضایی موضوع کشف منشاء آتش‌سوزی و مشخص نمودن قصور یا تقصیر احتمالی شخص یا دستگاه اجرایی خاص، در حال بررسی بوده و این شرکت مدارک کاملا قاطع و موثقی در رد این ادعا داشته و تقدیم مقامات محترم قضایی نموده است.

2- نصب پست کمپکت در حیاط سرای دودری چنانچه معبر عمومی بوده باشد بر اساس ماده ۱۸ قانون برق ایران مجاز بوده و نیازی به اخذ اجازه از صاحبان مغازه نمیباشد و اگر کل آن محوطه ملک خصوصی باشد واگذاری انشعاب به آن مجموعه برابر مواد 67-4 و 70-4 آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، منوط به واگذاری زمین پست به شرکت توزیع برق تبریز بوده و اساسا نمی‌توان معترض حق این شرکت در مورد زمین پست بود. با این وجود به دلیل اهمیت بازار تبریز از نظر تاریخی برای شرکت برق، هماهنگی های متعددی در 11 ماه اخیر با هیئت امنای سرای مذکور برای یافتن بهترین شکل ایجاد پست برق در آن مکان صورت گرفته که در نهایت حالت پست برق دفنی با تجهیز سیستم های هوشمند مورد توافق قرار گرفته است.

3-  شرکت توزیع برق تبریز از زمان وقوع حادثه تا کنون جلسات متعددی در حضور نماینده محترم ولی فقیه، استاندار محترم استان، فرماندار محترم شهرستان تبریز و نمایندگان محترم اصناف و بازاریان با حضور کارشناسان خبره از شرکت سازنده پست کمپکت برگزار نموده و ضمن تشریح الزامات فنی پست برق جایگزین، علی رغم توافقات صورت گرفته برای احداث پست در دو گزینه مختلف متاسفانه تاکنون با مخالفت برخی از اهالی مواجه شده و این شرکت را دچار سردرگمی نموده است.

4-  پس از بازسازی محوطه سرای دودری  این شرکت علیرغم داشتن محدودیت‌های فنی تاکنون از استفاده اصناف از برق موقت ممانعت ننموده و اکثریت قریب به اتفاق مغازه‌ها از همان زمان که حال متجاوز از 10 ماه است به کسب و کار خود ادامه می دهند.

5- تعطیلی مغازه ها که در فیلم مشاهده می گردد مربوط به اعمال محدودیت برای مغازه‌های واقع در پاساژ ها و بازارهای سرپوشیده به منظور مهار بیماری کوئید ۱۹ بوده و ربطی به موضوع طرح شده ندارد کما اینکه سایر بخش‌های بازار نیز که هیچ گونه آسیبی از آتش‌سوزی ندیده اند نیز همزمان در تعطیلی به سر می‌برند  .
انتهای پیام/
توضیح شرکت توزیع برق تبریز در خصوص ویدئوی ارسالی مخاطب نصر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار