مدیرکل هواشناسی استان زنجان؛

کشاورزان و دامداران زنجان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

1399/02/10 - 10:30 - کد خبر: 19353 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توج به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (۱۰ اردیبهشت) به استان لازم است کشاورزان، باغداران و دامداران زنجان به هشدار و توصیه‌های هواشناسی، توجه جدی داشته باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این سامانه بارشی از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به صورت لحظه‌ای و ریزش تگرگ در اغلب مناطق زنجان به ویژه نیمه شرقی خواهد شد.  
وی اظهار داشت: با توجه به نفوذ و فعالیت این سامانه بارشی، بهتر است کشاورزان آمادگی لازم جهت راه‌ اندازی سامانه‌های ضد تگرگ در باغات، محافظت از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها،  محافظت از نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، جلوگیری از ورود دام‌ها به مناطق مرتفع با توجه به بارندگی رگباری و وقوع صاعقه و اجتناب از عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی، را داشته باشند.   
همتی ادامه داد: زنبورداران نیز عدم استقرار کندوها در مسیرهای سیلابی، ماندابی و در مجاورت رودخانه های فصلی، استقرار کندوها بالاتر از سطح زمین جهت جلوگیری از آبگرفتگی را جدی تر گرفته و پرورش دهندگان ماهی نیز تدابیر لازم را جهت جلوگیری از از ورود سیلاب و بارندگی به استخرهای پرورش ماهی، اتخاذ کنند.
وی تاکید کرد: لازم است همه افراد اعم از کشاورزان، باغداران و چوپانان هنگام وقوع رعد و برق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم های برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پرآب و رودخانه ها،  دور شده و حتی الامکان فاصله بگیرند.  
همتی به عموم مردم توصیه کرد به هنگام وزش بادهای نسبتا شدید از قرار گرفتن در کنار  درختان پوسیده و کهنسال خودداری کنند تا از خطرات سقوط درختان در امان بمانند.
انتهای پیام/
کشاورزان و دامداران زنجان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار