شهردار ارزروم؛

شهرداری ارزروم ترکیه آماده ارسال اقلام پیشگیری از کرونا به ارومیه است

1399/02/10 - 10:10 - کد خبر: 19352 نسخه چاپی

نصر: شهردار ارزروم (Erzrum) ترکیه گفت: این نهاد آمادگی دارد تا ماسک و اقلام ضدعفونی‌کننده را برای استفاده شهروندان به ارومیه ارسال کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهمت سکمن (Mehmet Sekmen) روز چهارشنبه در گفت و گوی تصویری با محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه افزود: ارومیه و ارزروم شهرهای خواهرخوانده هستند و مدیران شهری باید در این شرایط و برای گذر از این دوران، آن را آزمونی جدی و تجربه ای نو قلمداد کنند.
وی با تشریح اقدامات شهرداری ارزروم برای کنترل بیماری کرونا ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان ماه مبارک رمضان، این بیماری را در این شهر شرقی ترکیه کنترل کرده و جلوی شیوع آن را بگیریم.
وی اظهار کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، شهروندان ارزروم تنها با اخذ مجوز از شهرداری می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و کارت‌هایی نیز بین نیازمندان به ارزش ۲۵۰ لیره توزیع می‌شود که به غیر از سیگار، قابلیت خرید از تمامی فروشگاه‌ها و تمامی اقلام را دارد.
شهردار ارومیه نیز در این گفت و گو با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از زمانی که کرونا در این شهر شیوع پیدا کرده، مدیریت شهری با همه توان کوشیده است که از انتشار هرچه بیشتر آن جلوگیری کند.
محمد حضرت‌پور با تشریح جزئیات کارها و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری ارومیه اعم از ضدعفونی معابر، بحث حمل و نقل عمومی و کمک به سایر ارگان‌ها ادامه داد: یکی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران که همزمان با کرونا با آن نیز روبروست، تحریم های ظالمانه آمریکا به شمار می رود.
وی اضافه کرد: توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر از کرونا را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تاکنون ۲۳ هزار بسته از سوی شهرداری به نیازمندان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی اهدا شده است.
وی همچنین از انجام تست کرونا بین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه در راستای تأمین ماسک برای شهروندان ارومیه ای کارگاههای تولیدی بسیاری در سطح شهر از سوی خیّران و نهادهای مختلف راه اندازی شده که این سبب می شود کمبود آنچنانی حس نشود.
شهرداری ارومیه در راستای دیپلماسی شهری، استفاده از تجربیات سایر شهرداری های جهان و همچنین تبیین تحریم های ظالمانه آمریکا و اثرات آن بر سلامتی شهروندان ایرانی و ارومیه‌ای، در دیدارهای آنلاین آینده نیز با تعدادی از شهرداران شهرهای جهان این موارد را تشریح خواهد کرد.
ارزروم از جمله مهمترین شهرهای شرق ترکیه به شمار می رود.
انتهای پیام/
شهرداری ارزروم ترکیه آماده ارسال اقلام پیشگیری از کرونا به ارومیه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار