با حضور استاندار آذربایجان شرقی در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی صورت پذیرفت/

رونمایی از 9 محصول فناورانه در حوزه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا

1399/02/10 - 10:04 - کد خبر: 19347 نسخه چاپی

نصر: پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی استان، از 9 محصول فناورانه در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا که توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طراحی و تولید شده، رونمایی کرد.

به گزارش نصر، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با قدردانی از فعالیت های انجام شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، بر  تقویت توان داخلی برای رویارویی با بحران‌ها و مشکلات تاکید کرد و گفت: حرکت های بسیار خوبی در استان و کشور در راستای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان آغاز شده و  که امیدواریم این حرکت، سریع تر و بهتر از گذشته استمرار یابد. دکتر پور محمدی افزود طرح­هایی که امروز شاهد رونمایی آنها در پارک علم و فناوری بودیم طرح­هایی بسیار ارزشمند، جالب و به روز بودند که با حمایت پارک علم و فناوری تولید شده و می­توانند در مقابله با بیماری کرونا بسیار کارآمد باشند. وی افزود : امروز با توجه به فعالیت ها و دستاورد­های صورت گرفته شاهد ثمرات احداث مراکز علم و فناوری در کشور هستیم و خوشبختانه دانشگاه ها و پارک های  علم و فناوری ما در مقابله با ویروس کرونا پتانسیل خوبی از خود نشان دادند که این بسیار ارزشمند است.  استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، به رغم محدودیت هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعدادهای بالقوه جوانان شده است.


 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم مراحل دریافت مجوزهای لازم و تولید انبوه  محصولات تولیدی این شرکتها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراجع مرتبط در اسرع وقت صورت پذیرد و استانداری آذربایجان شرقی هم در این مسیر مساعدت و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد. دکتر پور محمدی گفت: مدیریت استان حمایت خود را از توسعه و تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان ازمحل اعتبارات استانی و ملی در راستای  تامین هرچه بیشتر سلامت مردم اعلام می کند.


 
در این برنامه دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعال در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا ارائه نمود.


 
سیستم ضدعفونی مکانیزه داخل کابین اتوبوس، دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلارتور)، دستگاه ضدعفونی کننده اشخاص، محلول ضدعفونی بر پایه نانوکوانتوم دات، دستگاه ضدعفونی کننده فضاهای صنعتی و کارگاهی، سیستم آموزشی مبتنی بر واقعیت افزوده در زمینه مقابله با کرونا (تگ یونیفای)، لباس ایزوله با جاذب رطوبت هیدروژلی، ماسک هیتردار و تب سنج حرارتی غیرتماسی محصولات رونمایی شده در این مراسم بودند.
انتهای پیام/
رونمایی از 9 محصول فناورانه در حوزه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار