مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند خبر داد:

مبارزه با آفات و بیماری گندم و جو در بیش از 1200 هکتار از مزارع هوراند

1399/02/09 - 14:28 - کد خبر: 19327 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از عملیات مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در بیش از 1200 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، احد طایری در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: از اسفند ماه سال 98، اکیپ‌های پایش مزارع گندم و جو شهرستان هوراند تشکیل و پایش مزارع گندم و جو توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی هوراند از لحاظ میزان آلودگی به علف‌های هرز بررسی و توزیع اطلاعیه فنی انجام گرفت و در این راستا اقدام به مبـارزه با علف‌های هـرز مزارع گنـدم و جو انجام شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: پایش مزارع گندم و جو از لحاظ آفات و بیماری‌ها انجام گرفته و در این راستا اطلاعیه فنی جهت پیش آگاهی کشاورزان توزیع و توصیه به استفاده از قارچ کش‌ها و حشره کش‌ها در مزارع گندم و جو آلوده انجام گرفت.
وی ادامه داد: در راستای پیش گیری از شیوع بیماری زنگ زرد در منطقه، عملیات کانون کوبی انجام شده و سطوح مبارزه با آفات و بیماری‌ها شامل زنگ زرد در سطح 125 هکتار، شته روسی در سطح 160 هکتار و سوسک سیاه غلات، گندم در سطح 20 هکتار است.
طایری افزود: در رابطه با سن گندم مزارع منطقه مورد بررسی وپ ایش قرار گرفته که ریزش سن گندم در بیست و هفتم فروردین امسال در روستای نصیرآباد مشاهده شد و توصیه‌های لازم توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی هوراند به بهره برداران انجام گرفته است و پایش در مزارع جهت شناسایی مزارع آلوده جهت مهار سن مادری ادامه دارد.
انتهای پیام/
مبارزه با آفات و بیماری گندم و جو در بیش از 1200 هکتار از مزارع هوراند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار