واکنش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز به انعکاس یک خبر؛

جوابیه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز + توضیح نصر

1398/03/08 - 10:12 - کد خبر: 1932 نسخه چاپی

نصر: در پی اعتراض یکی از خبرگزاری ها به شکایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری،سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری توضیحات لازم را منتشر کرد.

به گزارش نصر، در این جوابیه که عینا منتشر می شود آمده است:  متعاقب اعتراض خبرگزاری نصر به شکایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، این سازمان توضیحاتی را در خصوص دلایل این شکایت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، خبرگزاری نصر با انتشار اخباری در خصوص قطع درختان توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و عمدتا با استفاده از عبارت " قلع و قمع درختان"، اقدام به انتقال اطلاعات کذب به شهروندان کرده است. به عنوان نمونه، فیلمی از انتقال درختان در مسیر جاده باسمنج به دروازه تهران در دو نوبت و با نام شهروندان در صفحه فضای مجازی این خبرگزاری پخش شده؛ در حالی که شهرداری منطقه 2 چند روز پیش از شروع انتقال درختان این مسیر، با نصب بنر به اطلاع رسانی مبادرت ورزیده بود؛ از سوی دیگر اجرای مسیر دسترسی جاده باسمنج به جاده تهران از جمله طرح های مصوب در طرح تفصیلی است و انتقال درختان در این مسیر با مجوز کمیسیون حفظ و گسترش و شورای ترافیک شهرستان تبریز صورت گرفته است که البته این مجوزها و دیگر مدارک موجود به محضر دادگاه محترم نیز ارائه خواهدشد. با این حال و با وجود اینکه از سوی روابط عمومی سازمان، خبر مربوط به نصب بنر و اطلاع رسانی قبلی به شهروندان برای نصر نیوز ارسال شده، اما متاسفانه این خبرگزاری از کنار آن بی تفاوت گذشته و وقعی به آن ننهاده است. نگاهی مجدد به وظیفه ذاتی و قانونی خبرگزاری ها در انتقال صحیح اخبار و انتشار اخبار صحیح و همچنین شفاف سازی و پیگیری های آنان در باره صحت و سقم اخبار دریافت و منتشر شده، میزان تخطی نصرنیوز از رسالت اصلی اش را آشکار می کند و مبین این نکته است که اخبار کذب و به دور از واقعیت تنها با هدف جذب مخاطب صورت می گیرد.
سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، برحسب وظایف قانونی و ذاتی خود، تمامی اقداماتی را که منجر به آسیب به فضای سبز شود پیگیری و دنبال می کند تا مانع از این کار گردد. از طرفی نیز باید در نظر داشت که توقف انتقال درختان در برخی موارد، جلوی اجرای عملیات عمرانی طرح ها، احداث ایستگاه های مترو، اصلاحات هندسی، طرح های تعریف شده در طرح جامع تفصیلی را می گیرد. سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیران و کارکنان  آن، هیچگاه سلامت و آسایش شهروندان را مورد معامله قرار نمی دهند و هرجا که مجوز و تایید کمیسیون حفظ و گسترش و تشخیص کارشناسان این کمیسیون باشد، سازمان مبادرت به انتقال و نه قطع درختان، می کند و تمامی مدارک و مستندات قانونی خود را نیز در این زمینه ارائه خواهدکرد. اما کارخانجات و اداراتی که بدون مجوز این کمیسیون نسبت به قطع درختان موجود در محوطه خود اقدام کنند، از نظر قانون مسوول هستند و باید جوابگو باشند.
با این همه، روابط عمومی و ارتباطات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آماده است تا اگر نمونه ای از قطع درختان توسط این سازمان نشان داده شود، جوابگو باشد؛ در مقابل، خبرگزاری های محترم نیز با توجه به وظیفه قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود، باید در انتقال و انتشار اخبار رعایت عدالت را مدنظر قرار داده و با فراهم کردن شرایط برابر و انتشار جوابیه سازمان، برای شهروندان امکان قضاوت در شرایط برابر را تامین کنند. ضمنا در خصوص شکایت نیز با توجه به طی مراحل قانونی توسط مسوولین مربوطه، استدعا دارد مردم شریف اجازه دهند که پرونده طی مراحل قانونی خود را طی نموده و موضوع و مشکل ذکر شده مشخص گردد.
مدیرعامل این سازمان نیز، اعلام کرده است که اگر در نتیجه انتشار این اخبار و اطلاعات نادرست، رنجشی به ناحق برای شهروندان محترم و فهیم پیش آمده، از طرف خبرگزاری نصر از آنان عذرخواهی می کند.

 

توضیح نصر

ضمن سپاس از سرپرست محترم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز نسبت به انتشار رویدادها و خبرهای مربوط به حوزه کاری خود که به جای جوابیه مسیر شکایت قضایی که حق قانونی هر فرد حقیقی و حقوقی است را انتخاب کرده اند نسبت به اظهارات اخیرشان به انعکاس خبر شکایت توضیحات زیر لازم است:

آژانس خبری تحلیلی نصر طی ده سال گذشته تلاش کرده است تا در قاموس یک رسانه مردمی ضمن پیگیری مطالبات مردم و افکار عمومی پلی باشد بین مردم و مسئولان؛ باشد که در این وادی تلاش های زیادی داشته و همواره خود را مدیون حمایت های مردمی دانسته و می داند.

در این میان هستند بسیاری از مدیران متعهد و متخصص که از این فرصت بهره برده و ضمن رفع ایرادات و مشکلات سیستم سازمانی خود راه تعالی را پیموده و به افکار عمومی ارزشی منطقی قائل هستند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز که متاسفانه با عینک بدبینی نسبت به رسانه مشی فعالیت خود را در این سازمان بسیار تاثیرگذار پیش برده است متاسفانه در متن اخیر نیز نسبت به انعکاس مطالب نگاهی مغرضانه داشته است چنانچه در این نامه ایشان نیز واضح و آشکار است عنوان شده است: "خبر مربوط به نصب بنر و اطلاع رسانی قبلی به شهروندان برای نصر نیوز ارسال شده، اما متاسفانه این خبرگزاری از کنار آن بی تفاوت گذشته و وقعی به آن ننهاده است. "

در حالی این خبر در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه امسال در آژانس خبری تحلیلی نصر این رسانه منتشر شده است که لینک آن به قرار زیر است:


" با استناد به طرح تفصیلی و بر اساس رای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز صورت گرفت؛ انتقال درختان واقع در مسیر بازگشایی خیابان 18 متری در ضلع شمالی جاده باسمنج "

با وجود اینکه نصر حق خود می داند تا در محضر دادگاه منصف و عادل از حقوق رسانه دفاع نماید از این مدیر باسابقه شهرداری تبریز نیز انتظار دارد تا نسبت به ایرادات و نقص های سازمان متبوعه خود پیش از شکایت از رسانه به بهانه تحت فشار قرار دادن جریان آزاد اطلاعات با سعه صدر و بررسی تخصصی موضوع را پیگیری نمایند.

انتهای پیام/

جوابیه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز + توضیح نصر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار