راه اندازی اولین «پهپاد سمپاش» در آذربایجان شرقی

1399/02/09 - 12:45 - کد خبر: 19318 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ویژه مراغه گفت: برای نخستین بار شرکت خصوصی مراغه‌ای در سطح استان اقدام به راه اندازی پهپاد سمپاش با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حمید شکری در مراسم بهره برداری از چهار طرح کشاورزی مراغه، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی استفاده بهینه از منابع آب و خاک و توجه به توجیه اقتصادی محصولات و استفاده از ابزار و علم روز از اصلی ترین دغدغه‌های کشاورزان باید باشد؛ بدون توجه به این موضوعات، رقابت در سطح جهانی برای کشاورزان غیرممکن خواهد بود.
وی به بهره برداری از سه سامانه ضدتگرگ در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات سیل سال گذشته، ۱۱ سامانه ضد تگرگ جدید در شهرستان نصب و راه اندازی می‌شود که از این تعداد سه سامانه در روستاهای نوا، دیورزم و سعید آباد شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید.
وی با بیان این‌که پیش از این، ۱۳ سامانه ضد تگرگ در شهرستان نصب شده بود، گفت: سامانه‌های ضد تگرگ جدید نصب شده در شهرستان بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات مراغه را تحت پوشش قرار خواهند داد.
 شکری گفت: در روستاهایی که سامانه نصب شده طبق برآورد کارشناسان میزان خسارت تگرگ نزدیک به صفر بوده که این موضوع موجب رضایتمندی کشاورزان است.
وی در خصوص پهپادهای راه اندازی شده، گفت: کاهش میزان مصرف آب و کاهش زمان سمپاشی از خصوصیات این پهپاد بوده و در هر ساعت می‌توان چهار هکتار از زمین های کشاورزی را سمپاشی کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی افزود: ۱۵ لیتر برای سمپاشی یک هکتار زمین کشاورزی در این پهپاد کافی بوده و این روش و تکنولوژی نوین و هوشمند سمپاشی علیه آفات و بیماری‌ها است.
انتهای پیام/
راه اندازی اولین «پهپاد سمپاش» در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار