مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود خبر داد:

پیش بینی کشت 6 هزار هکتار نخود بهاره در هشترود

1399/02/09 - 13:45 - کد خبر: 19312 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: کشت نخود در شهرستان هشترود از اوایل فروردین ماه شروع شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت که پیش بینی می‌شود امسال شش هزار هکتار نخود بهاره در این شهرستان کشت شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب، افزود: کشت نخود در تناوب با گندم در راستای کشاورزی پایدار، حفظ و افزایش حاصلخیزی خاک منطقه نقش مهمی دارد و گیاه نخود علاوه بر تثبیت ازت در خاک و کمک به حاصلخیزی اراضی کشاورزی می‌تواند به کنترل علف‌های هرز مزارع، کاهش آفات و بیماری‌ها به افزایش در آمد اقتصادی کشاورزان نیز کمک کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش سطح زیرکشت و عملیات به زراعی و به نژادی نخود، گفت: انتقال زمان کاشت نخود از بهاره به پاییزه، استفاده بهینه از نزولات جوی، فرار از تنش خشکی و گرمایی آخر فصل و هم‌چنین تغییر روش کشت از سنتی و نیمه مکانیزه به کشت مکانیزه با بذرکارهای مناسب، کشت مستقیم و برداشت مکانیزه و استفاده از ارقام مختلف و اصلاح شده از برنامه‌های مهم و در دست اقدام مدیریت جهادکشاورزی هشترود در راستای توسعه کشت و افزایش راندمان عملکرد در واحد سطح است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه ارقام اصلاح شده نخود دیم، یک واحد فرآوری و تولید بذر اصلاح شده نخود از سال زراعی گذشته توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان هشترود راه اندازی شده است که بذر اصلاح شده مورد نیاز این شهرستان و کل استان را تامین می‌کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، شهرستان هشترود از لحاظ سطح زیرکشت و تولید نخود در رتبه‌های اول استانی قرار دارد.
انتهای پیام/
پیش بینی کشت 6 هزار هکتار نخود بهاره در هشترود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار