شهردار خبر داد:

تبدیل گورستان ستارخان تبریز به پارک در نیمه اول سال جاری

1399/02/09 - 10:15 - کد خبر: 19291 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از تبدیل گورستان ستارخان تبریز به پارک در نیمه اول سالجاری خبرداد.

به گزاترش نصر، ایرج شهین باهر در بازدید از گورستان ستارخان در منطقه ایده لو، با اشاره به اهمیت تبدیل این گورستان به پارک، اظهار کرد: با تبدیل گورستان ستارخان به پارک، در منطقه‌ای کم برخوردار یک پارک ایجاد می‌شود که از این لحاظ مهم است.
وی ادامه داد: از طرفی مساحت گورستان ستارخان سه و نیم هکتار است که با تبدیل آن به پارک، سرانه فضای سبز تبریز به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.
وی با بیان این‌که در مراحل عملیات اجرایی این پارک، حصارهای اطراف حفظ می‌شود، عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های این پارک، قرارگیری در وسط محله و فاصله کوتاه آن با خانه‌های اطراف است که این فاصله شاید بیشتر از ۱۰ متر نباشد.
شهین باهر افزود: احداث پارک در محل گورستان ستارخان، مشکل زیست محیطی منطقه را نیز رفع خواهد کرد، موضوعی که ساکنان این محله را نزدیک ۳۰ سال است دچار مشکل کرده و آن‌ها چند سالی است که پیگیر برطرف شدن این مشکل هستند.
وی با اشاره به این‌که حل مشکلات اهالی منطقه و تبدیل گورستان به پارک در دوره‌های مختلف عملیاتی نشده بود، گفت: به لطف خدا و کمک مسئولان استانی و به خصوص حمایت‌های امام جمعه محترم تبریز، توانستیم در سریع ترین زمان عملیات تبدیل این گورستان به پارک را اجرایی کنیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در خصوص زمان اتمام عملیات اجرایی این پروژه، اظهار کرد: تلاش ما این است که تا شش ماه آینده عملیات احداث پارک را به پایان برسانیم و آن را به صورت تکمیل در اختیار شهروندان و اهالی این محله قرار بدهیم، این منطقه از لحاظ سرانه فضای سبز و فضاهای تفریحی یک منطقه کم برخوردار است. 
انتهای پیام/
تبدیل گورستان ستارخان تبریز به پارک در نیمه اول سال جاری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار