مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛

زیرساخت‌های برق مناطق صنعتی شرق تبریز تقویت می‌شود

1399/02/08 - 15:10 - کد خبر: 19265 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اجرای پروژه‌ی ملک‌کیان در دو فاز به طول نزدیک به 17 کیلومتر و بهره‌برداری از آن تا پایان خردادماه سال‌ جاری خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌، برق مورد نیاز واحدهای صنعتی منطقه‌ی شرق تبریز تامین می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، عادل کاظمی، پروژه‌ی ملک‌کیان با اعتبار بالغ بر 28 میلیارد ریال را یکی از مهمترین پروژه‌های در حال اجرای برق تبریز دانست و افزود: با اجرای این پروژه، حجم بزرگی از بار مصرفی در پست‌های فوق توزیع شفا، یاغچیان و والی که در منطقه‌ی پربار شرق تبریز و شهرک‌های صنعتی، واقع در جاده تبریز-تهران واقع هستند به پست فوق توزیع ملک‌کیان که از بار کمتری برخوردار است، منتقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه، از ظرفیت پست فوق توزیع ملک‌کیان به صورت بهینه استفاده خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه در دو فاز توسط امور نوسازی برق تبریز و امور برق باغمیشه انجام می‌شود و با بهره‌برداری از آن شاهد ایجاد زیرساختی بهتر در شرق تبریز و برق‌رسانی و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و مشترکان صنعتی و کاهش خاموشی‌ها در این منطقه‌ی مهم و پرجمعیت خواهیم بود.
کاظمی در تشریح فاز نخست این پروژه خاطرنشان کرد: در این فاز، تکمیل فیدرهای پست فوق توزیع ملک‌کیان به طول 10 هزار و 500 متر مابین مخزن آبیاری تا ابتدای جاده‌ی آرپادره‌سی با کابل‌کشی 20 کیلوولت اجرا شده است.
وی با بیان اینکه فاز نخست از ابتدای اسفندماه 98 آغاز شده، ادامه داد: این فاز در چهار ماه اجرا شده و برآورد کل پروژه در این فاز بیش از 16 میلیارد ریال است.
وی در تشریح فاز دوم این پروژه که مابین شبکه‌ی هوایی سه‌مداره‌ تا سه‌راهی اهر به اجرا درمی‌آید، اظهار داشت: این فاز نیز به طول 6 هزار و 240 متر با اعتبار بیش از 9 میلیارد ریال از اواخر اسفندماه 98 آغاز شده و در طول سه‌ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان، تامین برق مشترکین جدید از جمله چندین واحد بزرگ صنعتی در شرق تبریز، افزایش قدرت مانور شبکه‌ی 20 کیلوولت، کاهش بار فیدرهای 20 کیلوولت، کاهش بار پست‌های فوق توزیع شفا، یاغچیان و والی را از نتایج اجرای هر دو فاز پروژه‌ی ملک‌کیان دانست.
انتهای پیام/
زیرساخت‌های برق مناطق صنعتی شرق تبریز تقویت می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار