مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

جریمه ۲.۳ میلیارد ریالی شرکت تولیدی مواد پتروشیمی متخلف در تبریز

1399/02/08 - 11:42 - کد خبر: 19243 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت تولیدی مواد پتروشیمی در تبریز به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیداحد یوزباشی، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این شرکت مبادرت به عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی پلی اتیلن سنگین اکستروژن و پلی وینیل کلرید و گرانفروشی مواد اولیه کرده بود.
وی اظهار داشت: طبق گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بررسی از یک شرکت تولیدی مواد پتروشیمی مشخص شد که این شرکت با خرید مواد اولیه خارج از بورس به میزان ۳۳۰ هزار کیلوگرم آن ها را به یک شرکت دیگر فروخته و مرتکب تخلف گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: با بررسی اسناد و مدارک موجود مشخص شد شرکت مذکور فاقد واحد تولیدی بوده که با احضار متهم به شعبه وی اعلام کرد که به عنوان یک واحد بازرگانی اقدام به خرید و فروش قانونی با مستندات تجاری این مواد کرده و مواد مازاد عرضه بر تقاضا را با فاکتورهای خرید و فروش بصورت عرفی به فروش رسانده است.
یوزباشی، ادامه داد: با استعلام از سازمان صمت استان مشخص شد که این شرکت مجوزی برای خرید و فروش نداشته و در بررسی فاکتورهای فروش مواد اولیه اضافه دریافتی داشته و خرید خارج از شبکه کرده است.
وی یادآوری کرد: با تحقیقات و بررسی های شعبه رسیدگی کننده مشخص شد شبکه ای برای این شرکت تعیین نشده و چون تولیدکننده نیست در خصوص خرید خارج از شبکه طبق دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی فروش خارج از بورس بلامانع بوده بنابراین عرضه خارج از شبکه موضوعیت نداشته و تخلفی در این زمینه مرتکب نشده است.
یوزباشی، افزود: در خصوص گرانفروشی مواد اولیه با توجه به اظهارات بلااثر متهم و گزارش و مدارک ارائه شده از شوی سازمان شاکی، تخلف گرانفروشی محرز و مسلم شده است.
انتهای پیام/
جریمه ۲.۳ میلیارد ریالی شرکت تولیدی مواد پتروشیمی متخلف در تبریز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار