جلیلی، رئیس اتحادیه روغن فروشان، اتوسرویس کاران و خدمات لاستیک کلانشهر تبریز، اعلام کرد:

تخلف آشکار در برخی نمایندگی های فروش خودرو!

1399/02/08 - 07:40 - کد خبر: 19220 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه روغن فروشان، اتوسرویس کاران و خدمات لاستیک کلانشهر تبریز، با انتقاد از تخلف آشکار برخی نمایندگی های فروش خودرو؛ گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی نمایندگی های خودرو در تخف آشکار اقدام به گرانفروشی و تعویض اجباری روغن موتور بنام گارانتی می کنند که این اقدام کاملا غیرقانونی و تضیع حقوق فعالا این صنف می باشد.

به گزارش نصر، علی جلیلی با اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرنگاران افزود: طبق شواهد و قرائن متقن چند سالی است نمایندگی های فروش خودرو به عناوین و بهانه های مختلف خریداران خودروهای صفر کیلومتر را مجبور می کنند تعویض روغن خودرو را برای چندین سال و گاها با هزینه های گزافی فقط در نمایندگی های خودرو انجام دهند که در غیر اینصورت هیچ گونه خدمات گارانتی به خودرو تعلق نخواهد گرفت.
 وی لزوم دفاع از تضییع حقوق مصرف کنندگان و همکاران تعویض روغنی در بهبود و تعدیل شرایط نابسامان نمایندگی ها را خواستار شده و تصریح کرد: این الزام نمایندگی های خودرو کاملا غیر منصفانه و غیر قانونی بوده و اخذ هزینه‌های اضافی باعث تضییع حقوق مصرف کننده می شود و در موارد مختلفی باعث شکایت مصرف کنندگان از نمایندگی ها به دلیل گرانفروشی به اتحادیه شده و از طرفی باعث گلایه مندی همکاران تعویض روغنی می شود که از مسئولان و متولیان امر استدعا داریم در این خصوص اقدام قانونی را مبذول فرمایند.
رئیس اتحادیه روغن فروشان، اتوسرویس کاران و خدمات لاستیک کلانشهر تبریز، در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات فعالان این صنف، زمان بر بودن و صرف حداقل سه سال برای تایید دستمزد تعویض روغنی و اتوسرویس کاران می باشد؛ اظهارداشت: در حالی که برای اعضای این صنف این قدر سخت گیری و زمان صرف می کنند، اما واحدهای خدمات دهی مثل نمایندگی خودروها قیمت های آنچنانی و حتی سه برابری دستمزد تعیین می کنند که واقعا ناعادلانه و ظالمانه می باشد.
جلیلی اضافه کرد: متاسفانه یکسری چنین اقداماتی از سوی برخی افراد فرصت طلب موجب شده تا فعالان زحمتکش این صنف آسیب دیده و در دراز مدت بر کاهش درآمد و در نهایت تعطیلی واحدهای صنفی می گردد و این در حالی است که مقام معظم رهبری بر رونق و جهش تولید تاکید می فرمایند، این چنین اقدامات بر علیه تولید و توزیع می باشد و باید مسئولان محترم و متولیان امر با اقداماتی که رونق کسب و کارها را تهدید می کنند؛ برخورد نمایند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه، شاهد عرضه روغن موتور – فیلتر و شیشه شوی و ... در فروشگاههای بزرگ همچون جامبو،  رفاه و ... هستیم؛ بیان داشت: در این فروشگاهها روغن موتور - فیلتر و شیشه شوی و سایر محصولات مرتبط با خدمات اتوسرویس عرضه می شود که عرضه آنها اصلا معنا و مفهومی ندارد بر ای اینکه بحث روغن موتور یک بحث کاملا تخصصی است و باید توسط افراد متخصص و واحدهای صنفی دارای پروانه معتبر کسب عرضه گردد.
رئیس اتحادیه روغن فروشان، اتوسرویس کاران و خدمات لاستیک کلانشهر تبریز، خاطرنشان کرد: به فرض مثال فروشگاه جامبو و دیگر فروشگاههای بزرگ به جای داروخانه اقدام به عرضه انواع داروها نمایند که مردم هرگز این امر را قبول نمی کنند، در این صنف هم همین طور می باشد.
جلیلی در خاتمه گفت: از شهروندان محترم استدعا دارم هرگز از فروشگاههای بزرگ روغن موتور – فیلتر و شیشه شوی و ... را خریداری نکرده و قول ارزان قیمت بودن آنها را نخورند با کالای بی کیفیت و برندهای ناشناخته به خودروی خود آسیب نزنند.
انتهای پیام/
تخلف آشکار در برخی نمایندگی های فروش خودرو! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار