معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

نشاط اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد

1398/03/07 - 14:31 - کد خبر: 1919 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نشاط اجتماعی، مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های زیرزمینی است، تاکید کرد: همه نهادها و متولیان این حوزه باید به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیار راستگو اظهار داشت: در جامعه ای که نشاط اجتماعی برقرار باشد، امید، سرزندگی و دل‌بستگی بین مردم و حاکمیت بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی مانع بسیاری از آسیب‌هاست، افزود: هرچقدر آسیب‌های اجتماعی گسترش یابند، هزینه مقابله با آنها نیز بیشتر می شود؛ بنابراین باید به فکر پیشگیری از آسیب باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ابلاغیه‌های شورای اجتماعی کشور و برنامه پیشنهادی سازمان امور اجتماعی کشور در رابطه با نشاط اجتماعی گفت: تحقق این موضوع در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

بدر شکوهی افزود: نشاط، امری درونی و برخاسته از رضایت است و برای ایجاد نشاط اجتماعی باید ملاحظات فرهنگ ملی و هنجارهای اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

وی، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی از جمله موسیقی سنتی را از اقدامات مناسب برای ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید به تنوع فرهنگی و موسیقی های بومی و محلی و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد توجه شود.
رئیس دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه نشاط اجتماعی موتور محرکه هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن نشاط اجتماعی حاکم باشد، در مسیر رشد و پیشرفت قرار می گیرد.
میررضا مجیدی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و متولیان این حوزه باید با توجه به تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته در جامعه نشاط اجتماعی به وجود آورند، افزود: ما باید با توجه به آموزه های دینی، اعتقادی، آیین‌ها، باورها و فرهنگ گذشته خویش نشاط و شادابی را در جامعه نهادینه کنیم و نباید در این راستا از فرهنگ جوامع غربی تبعیت کرد.

انتهای پیام/

نشاط اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار