مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با نصر مطرح کرد:

اجرای طرح شیب گذاری سالن اصلی تئاتر شهر تبریز با نظارت هنرمندان تئاتر استان/ تکمیل و بهره‌برداری از تئاتر شهر تبریز تا پایان بهار

1399/02/07 - 08:11 - کد خبر: 19160 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح شیب گذاری سالن اصلی تئاتر شهر تبریز با نظارت هنرمندان تئاتر استان انجام خواهد شد و تا پایان فصل بهار به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، از اوایل سال گذشته شاهد آغاز بازسازی و ساماندهی مجموعه تئاتر شهر تبریز توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هستیم که به لحاظ قدمت، گواهی تاریخی بر جریان هنر نمایشی تبریز از دیروز تا امروز است و ساماندهی آن همواره یکی از مهم ترین دغدغه‌های فعالان حوزه هنرهای نمایشی و همچنین مردم تبریز بوده است.
حال با گذشت یک سال از مراحل اجرایی این پروژه و البته اعتراضات اخیر برخی از هنرمندان تئاتر تبریز مبنی بر عدم تطابق  برخی اقدامات عمرانی در سالن اصلی تئاتر شهر با اصول نمایش صحنه ای؛ در راستای پیگیری چگونگی روند آن با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به گفت و گو پرداختیم.
محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار نصر ضمن تاکید بر نقش تبریز در هنر تئاتر ایران و میراث گرانقدر این حوزه در ساختار فرهنگی و اجتماعی آذربایجان، اظهار داشت: با توجه به نقش و اهمیت هنر نمایشی استان و لزوم رسیدگی به زیرساخت های مربوط به آن، بهینه سازی مجموعه ها و فضاهای فرهنگی در دستور کار اداره کل قرار گرفت و از سال گذشته عملیات بازسازی مجموعه تئاتر شهر تبریز آغاز شد.
او ادامه داد: مجموعه تئاتر شهر تبریز به لحاظ موقعیت مکانی در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده است و به لحاظ قدمت نیز جزو مکان های ویژه حوزه فرهنگی و هنری منطقه به شمار می رود که با اتمام باسازی می تواند همچون سالیان گذشته به محل و مأمن فعالان هنری استان تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات عمرانی انجام گرفته، عنوان کرد: با تغییرات اعمال شده در تئاتر شهر ۲ پلاتو به پلاتوهای قبلی اضافه شده و مجموع پلاتوهای این مکان به ۴ مورد افزایش یافته است،  سالن اصلی تئاتر شهر نیز به بهترین شکل ممکن بازسازی و مرمت می شود تا هنرمندان و فعالان تئاتر تبریز هیچ مشکلی در اجراهای خود نداشته باشند.
محمدپور در خصوص اعتراضات وارده فعالان حوزه تئاتر استان به نحوه اجرای شیب گذاری در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز، اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح سالن اصلی دارای ناموزونی و شیب نادرستی بود، پس از تخلیه چند تُنی نخاله های کف، گروه مهندسی و معماری این عملیات جهت سهولت استفاده و همچنین ایجاد تمرکز بیشتر مخاطبان در اجرای نمایش اقدام به ایجاد شیب لازم در کل سالن کردند که با مخالفت برخی از هنرمندان و کارگردانان برجسته تبریز مواجه شدند.
او با بیان اینکه هنرمندان تئاتر تبریز ایجاد شیب اجرا شده را غیر اصولی و دور از پروتکل‌های هنر نمایشی دانسته اند، به ایجاد فرصت مطالعاتی مشترک هنرمندان و مهندسان معمار پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه رضایت مخاطبان از محل اجرای نمایش همواره در اولویت فعالیت هنرمندان و این اداره کل است، لذا در راستای بهسازی وضعیت حاضر انجمن هنرهای نمایشی استان با انتخاب کارشناسان برجسته با تیم معماری و عمرانی پروژه به مطالعه این مرحله خواهند پرداخت و با تجمیع آرا و انتخاب بهترین شکل اجرای این طرح، مراحل پایانی آماده‌سازی سالن اصلی نیز به پایان خواهد رسید.
محمدپور در خاتمه به زمان اتمام بازسازی و مرمت ساختمان تئاتر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی های انجام شده و البته  مطالعات و بررسی‌هایی که توسط نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی و تیم اجرایی پروژه انجام خواهد شد، زمان اتمام این پروژه همزمان با پایان فصل بهار بوده و جهت بهره‌مندی هنرمندان و مردم هنردوست تبریز آماده خواهد بود.
انتهای پیام/
اجرای طرح شیب گذاری سالن اصلی تئاتر شهر تبریز با نظارت هنرمندان تئاتر استان/ تکمیل و بهره‌برداری از تئاتر شهر تبریز تا پایان بهار نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار