خبر/

توصیه‌ها و هشدارهای پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی در ماه رمضان

1399/02/06 - 13:38 - کد خبر: 19121 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را در خصوص ماه مبارک رمضان ارایه کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدحسن پاشا اظهار کرد: به منظور ایجاد فضای امن و آسایش برای امت روزه‌دار و جلوگیری از برخی هنجارشکنی در قالب تظاهر به روزه خواری، اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان اقدامات پیشگیرانه را اجرا خواهد کرد.
وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدول از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.
سرهنگ پاشا در ادامه در خصوص فعالیت استخرها و مراکز ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی اماکن ورزشی و استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن بازگشایی و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و غیره، (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس استان، وی در مورد ارائه سرویس خدمات برای مسافرین در داخل شهرها، واحدهای غذاخوری مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین ترمینال‌ها، راه آهن و فرودگاه، یادآور شد: اجازه فعالیت و پذیرایی با رعایت شئونات و حفظ حرمت این ماه و موارد ابلاغی اعم از استتار کامل محل و ارائه خدمات صرفاً به مسافران، خواهد بود.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان تشریح کرد: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی با آن تعدادی از افراد که قصد هنجارشکنی داشته و در صدد آلوده کردن جامعه صنفی باشند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تظاهر به روزه خواری در واحد صنفی، ضمن معرفی فرد خاطی به مقام قضایی، نسبت به تعطیلی و پلمب محل برابر مفاد قانون نظام صنفی اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/
توصیه‌ها و هشدارهای پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی در ماه رمضان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار