معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان؛

جشن تکلیف دانش‌آموزان زنجانی در منازل برگزار می‌شود

1399/02/06 - 11:15 - کد خبر: 19104 نسخه چاپی

نصر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی و پسر هشتم این استان در منزل و با حضور اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جعفر گنج‌خانلو روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و ضرورت پایبندی به مصوبه فاصله گذاری اجتماعی گفت: در راستای توجه به مسائل دینی دانش آموزان و برای دور نشدن از فضای آموزش مذهبی، اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل تمهیداتی به کار گرفته تا در فضای مجازی توجه به این امر پررنگ تر شده و دانش آموزان پایه های سوم و هشتم تجربه معنوی و پرنشاطی در این زمینه رقم زنند.
وی اضافه کرد: بر این اساس از آغاز سال تحصیلی امسال اغلب مدارس با برنامه ریزی مطلوب توانستند در ماه های آذر، دی و بهمن سال گذشته به این امر مهم و مبارک بپردازند اما در عین حال تعدادی از مدارس طبق سالهای گذشته برنامه ی خود را به ماه های آتی موکول کرده بودند.
این مسؤول ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و تعطیلی مراکز آموزشی و عدم امکان برگزاری مراسم جشن تکلیف در مدارس، دانش آموزان می توانند در منزل جشن تکلیف و تشرف خود را در کنار خانواده برگزار کنند.
وی اظهار داشت: روزهای پایانی شعبان و در آستانه تشرف به ماه مبارک رمضان، بهترین و عالی ترین فرصت های معنوی و تربیتی برای خانواده ها فراهم می شود تا فرزندان خود را با معارف والای دینی و قرآنی و فیوضات این ماه پر برکت مانوس کنند.  
رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این راستا گفت: دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند در محورهای شعر، دلنوشته، عکس، فیلم، دعای هفتم صحیفه سجادیه، جز خوانی قرآن، احکام روزه و دعای سحر ماه رمضان آثار خود را از این مراسم معنوی خانوادگی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری  به شماره ۰۹۹۱۷۶۲۱۵۳۱ ارسال کنند.
جواد رضایی افزود : فیلم های ارسالی باید در ۱۰۰ ثانیه تدوین و تمامی آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ ارسال شود و اعلام نتایج مصادف با عید فطر خوهد بود.
گفتنی است امسال هفت هزار و ۶۰۰ دانش آموز پسر پایه هشتم و هشت هزار و ۶۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی واجد شرایط برگزاری جشن تکلیف هستند.
انتهای پیام/
جشن تکلیف دانش‌آموزان زنجانی در منازل برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار