رئیس دانشگاه پیام نور استان:

کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی کنترل می‌شود

1399/02/06 - 11:14 - کد خبر: 19103 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور استان به صورت روزانه کنترل می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، بخشعلی معصومی در گفت‌وگویی با بیان این‌که آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ پیام نور آذربایجان شرقی از زمان صدور بخشنامه سازمان مرکزی، ارائه شده است، گفت: دانشگاه پیام نور استان در راستای ارائه آموزش مجازی به دانشجویان، برنامه ریزی کرده و پس از تهیه دو سرویس، افزایش پهنای باند و سایر زیرساخت‌ها، نرم افزار موردنیاز را آماده کرد.
وی افزود: سیستم الکترونیکی lms دانشگاه پیام نور پیش از کرونا نیز فعال بوده و کلاس‌های مجازی به صورت محدود برگزار می‌شد؛ دانشجویان و اساتید با این نوع آموزش آشنایی داشته‌اند، از این رو استقبال بهتری از آموزش مجازی کردند.
وی ادامه داد: مشکلات ارائه این نوع آموزش، به سرعت رفع شد و دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی توانست پس از تعطیلات نوروز، با برگزاری پنج جلسه بین همکاران اداری، اعضای هیئت علمی و روسای مراکز دانشگاه در استان، کلاس‌های مجازی را از ۱۶ فروردین به طور رسمی آغاز کند.
معصومی با اشاره به اطلاع رسانی‌های انجام شده توسط روابط عمومی دانشگاه و رسانه‌ها، گفت: دانشجویان به راحتی می‌توانند وارد سیستم و سپس کلاس خود شوند.
وی افزود: در هفته اول شروع کلاس‌ها استقبال دانشجویان پایین بود، اما اکنون میزان حضور دانشجویان افزایش یافته و همزمان ۱۰۰۰ دانشجو می‌توانند به شبکه مجازی دانشگاه وارد شده و از آموزش‌های الکترونیکی برخوردار شوند.
وی متذکر شد: سیستم آموزش مجازی دانشگاه اکنون مشکل خاصی ندارد، تدریس‌ها به صورت آنلاین همراه با تصویر جزوه و صوت استاد انجام می‌گیرد؛ دانشجو نیز می‌تواند حین تدریس، سوال خود را به صورت صوتی و یا متنی بپرسد. برای هر مرکز و واحد آموزشی، یک مدیر مشخص وجود دارد که کلاس‌های درس را از نظر کیفیت صدا، ضبط کلاس‌ها و ... کنترل می‌کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان این‌که دانشگاه پیام نور همواره پایین‌ترین شهریه را از دانشجویان دریافت کرده است، افزود: اکنون نیز آموزشی که قرار بود به صورت نیمه حضوری به دانشجویان ارائه شود، به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد. بنابراین از آموزش کسر نشده، از این رو شهریه دانشجویان عودت داده نمی‌شود.
وی متذکر شد: فقط واحدهای عملی آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه نمی‌شود که این دروس نیز بعد از تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها، برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد در تابستان خواهد بود.
وی گفت: با توجه به استقبال دانشجویان از این شیوه آموزش و با توجه به شرایط خاص جامعه راهکار دیگری برای تداوم آموزش وجود ندارد.
معصومی متذکر شد: این شرایط باعث شد تا متوجه پتانسیل بالا برای سوق یافتن آموزش‌های نظری به سمت آموزش‌های الکترونیکی به شرط نظارت مدیریت و اجرایی بهتر شویم.
وی افزود: دانشجویان پیام نوری استان می‌توانند با پرداخت یک سوم شهریه ثابت، ثبت‌نام و یا انتخاب واحد کنند؛ هم‌چنین این امکان وجود دارد که دانشجویان شهریه خود را به صورت تدریجی پرداخت کنند. 
وی ادامه داد: شرایط حذف ترم و دروس با شرایط قبلی دانشگاه و تا زمان حذف و اضافه دانشگاه پابرجاست و دانشجویی که درخواست حذف ترم داشته باشد، باید فقط شهریه ثابت را پرداخت کند؛ هم‌چنین براساس بخشنامه وزارت علوم، دانشجویان درگیر با کرونا نیز می‌توانند بدون احتساب در سنوات و بدون پرداخت شهریه، درخواست حذف ترم دهند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان در خصوص امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور گفت: هنوز تصمیم‌گیری قطعی گرفته نشده و در هفته جاری نحوه برگزاری امتحانات، نهایی خواهد شد.
وی متذکر شد: به دلیل این‌که دانشگاه پیام نور کتاب محور بوده و منبع درسی دانشجو از ابتدا مشخص و تعریف شده است، مشکلی از بابت نحوه امتحانات وجود ندارد.
وی با اشاره به فعالیت کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در حوزه اطلاع رسانی، غربالگری روزانه کارمندان دانشگاه و ضدعفونی دانشگاه و مراکز سطح استان، گفت: تشکل‌های دانشجویی نیز در خارج از دانشگاه و پایگاه‌های ضدعفونی فعالیت می‌کنند.
معصومی با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در صورت کسب مجوز، بسته بندی مواد ضدعفونی نیز شروع خواهد شد.
وی افزود: صندوق خیریه «همدلی» نیز در دانشگاه بازگشایی شده‌ که با همکاری نهاد نمایندگی رهبری به اساتید و کارمندان اطلاع رسانی شده تا با کمک مالی از سوی این افراد، بسته‌های معیشتی در اختیار دانشجویان کم‌بضاعت قرار داده شود؛ همچنین با همکاری نهادهای استانی این بسته‌ها در اختیار خانواده‌های نیازمند نیز قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه جهادی نیز تشکیل یافته‌ و به خانواده‌ها و دانشجویان مشاوره رایگان ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان در خاتمه گفت: با توجه به این‌که دانشگاه پیام نور آموزش‌های خود را به صورت کاملا الکترونیکی ارائه می‌دهد، این دانشگاه آماده است تا با همکاری سایر نهادها و دانشگاه‌ها، بسترهای الکترونیکی را نیز برای ارائه آموزش‌ها و جلسات الکترونیکی فراهم کند.
انتهای پیام/
کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی کنترل می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار