نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

نصب تجهیزات و ماشین آلات آهک هیدارته اهر بزودی آغاز می‌شود

1397/12/01 - 16:27 - کد خبر: 191 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: با انتقال ماشین آلات و تجهیزات کارخانه آهک هیدراته اهر به محل کارخانه بزودی عملیات نصب این تجهیزات آغاز می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، بیت‌الله عبدالهی اظهار داشت: بیش از 90 درصد قطعات و دستگاه‌ها و ماشین آلات  این طرح عظیم کارخانه آهک هیدراته اهر از گمرک بندر عباس به محل کارخانه منتقل شده و برخی قطعات باقی مانده که آنها نیز در راستای حمایت از توانمندی‌های کارخانجات تولید کننده  مرتبط موضوع در داخل کشور  سفارش داده شده که ساخت و تولید این قطعات و تجهیزات نیز در شرف اتمام است.

وی گفت: براساس پیگیری‌ها و هماهنگی صورت گرفته با سرپرست پروژه نصب قطعات و دستگاه‌ها به زودی نصب این دستگاه‌ها با از سوی کارشناسان فنی آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: تولید این کارخانه که آهک هیدراته می‌باشد از مواد مصرفی صنایع و کارخانجات مس از جمله مس سونگون و  مس انجرد است که  پیش از این از  تنها یک کارخانه  استان در شهرستان  آذرشهر و با مشارکت شرکت‌های خارجی تامین می‌شد.

نماینده  مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی میزان اشتغالزایی این پروژه را نزدیک به 200 نفر اعلام کرد و گفت:  بعد از مجتمع مس انجرد دومین کارخانه مجهز  و کار آفرین در شهرستان اهر است که با اخذ مجوزهای لازم  فراخوان لازم برای برای جذب نیروهای متخصص آغاز شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: این پروژه  سه سال بعد از کلنگ زنی توسط نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت معدن و تجارت عملا هیچ کار عملی انجام نشده و به حال خود رها شده بود و مسئولان ذیربط مس اعلام می‌کردند که کارخانه توجیه اقتصادی برای اجرا و احداث ندارد  که در نهایت  با پیگیرهای مستمر  و با اخذ دستور مستقیم از وزیر وقت با  این عنوان که عدم اجرای این پروژه موجب شرمندگی شرکت مس شده است،  عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/

نصب تجهیزات و ماشین آلات آهک هیدارته اهر بزودی آغاز می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار