خبر/

افزایش هشت درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آذربایجان‌شرقی

1399/02/04 - 13:22 - کد خبر: 19045 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از افزایش هشت درصدی بیمه‌شدگان این صندوق در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران و مجلس، هدف اصلی و کلان صندوق، پوشش بیمه‌ کشاورزان، روستاییان و عشایر ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.
وی با بیان این‌که طبق مصوبه مجلس، امکان ثبت‌نام از افراد بالای 50 سال وجود ندارد، بیان کرد: همه روستاییان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت، قالیبافان، فعالان حوزه صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار و فعالان مرتبط با بخش کشاورزی به شرط داشتن 18 الی 50 سال می‌توانند با عضویت در صندوق و پرداخت حق بیمه، از مزایای سه گانه صندوق (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و فوت) بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر این‌که متولدان سال 1349 تا پایان سالجاری می‌توانند براساس روز و ماه تولد، در صندوق ثبت‌نام کنند، افزود: صندوق هم اکنون سه نوع حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند که شامل بازنشستگی پیش از موعد با 10 سال سابقه و 70 سال سن، بازنشستگی پیش از موعد با 13 سال سابقه و 67 سال سن و نیز بازنشستگی کامل با حداقل 15 سال سابقه و 65 سال سن می‌باشد.
 
 ️تداوم کمک ۱۰ درصدی دولت به بیمه‌پردازان صندوق
نظری در ادامه سخنانش با تشریح سطوح درآمدی صندوق خاطرنشان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پنج درصد حق بیمه را بیمه‌پرداز و دو برابر همین مبلغ را دولت می‌پردازد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطوح درآمدی صندوق در سال‌جاری، امسال بیمه‌پردازان دارای بالاترین سطح  درآمدی، تنها 840 هزار تومان پرداخت کرده و یک میلیون و 680 هزار تومان دیگر را دولت پرداخت می‌کند.
وی همچنین از رشد هشت درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در سال 98 خبر داد و گفت: سال گذشته، ۴۵۶ فقره تسهیلات کم‌بهره ۳۰ میلیون ریالی به مستمری‌بگیران استان اعطا شده است.
 
️اعطای تسهیلات به بازماندگان متوفیان کرونایی صندوق
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در ادامه به اقدامات صندوق در مقابله با ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های این بیماری بر بیمه‌پردازان صندوق اشاره کرد و افزود: با نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش‌هایی از سوی ارگان‌های مختلف انجام گرفته که راه‌اندازی کمپین «روستای بدون کرونا» از سوی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز در همین راستا بوده است.
وی، ارسال پک بهداشتی برای ۸۱۰ کارگزاری از مجموع ۱۱ استان توسط مدیریت صندوق در استان آذربایجان‌شرقی را بخشی از اقدامات انجام‌گرفته در قالب  کمپین «روستای بدون کرونا» برشمرد و اظهار کرد: ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند به کارگزاران استان از دیگر اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته است.
وی، همچنین با اشاره به فوت سه بیمه‌پرداز صندوق بر اثر ویروس کرونا در استان، گفت: با ارسال کدملی اعضای کرونایی صندوق به سامانه ۳۰۰۰۲۷ صندوق، علاوه بر رصد وضعیت بیمه‌شدگان، تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی بر اثر کرونا تعلق می‌گیرد که شرایط این تسهیلات طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.
نظری، در خاتمه سخنانش از امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه از طریق سایت صندوق خبر داد و افزود: بیمه‌پردازان می‌توانند با مراجعه به آدرس roostaa.ir  و پرداخت حق بیمه سالانه، بدون حضور در محل کارگزاری‌ها بیمه‌پردازی خود را تمدید کنند.
انتهای پیام/
افزایش هشت درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار