مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

تداوم مراحل تکمیلی مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر

1398/03/07 - 11:28 - کد خبر: 1898 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تداوم مراحل تکمیلی مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر خبر داد.

به گزارش نصر، "مرتضی آبدار" ضمن  بیان این مطلب به تاريخ و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان اشاره کرد و گفت: براي حفظ نمودها و مواریث تاريخي استان، مرمت ابنيه تاريخي در تمام شهرستان ها با جديت در حال پيگيري و تداوم است.

آبدار گفت: با توجه به ارزش و اهميت تاریخی اين حمام، کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان براي استحکام بخشي و مرمت اين بنا در تلاش اند و  تاکنون اقدام به تهیه ریزمتره و طرح های مرمتی جهت روند عملیاتی مرمت و اجرای آن توسط پیمانکار کرده اند.

وی در ادامه به قدمت این حمام تاریخی اشاره کرد و گفت: بر اساس شواهد موجود، مشخصات معماری و شیوه اجرای ساختمان حمام به صورت طاق و گنبد زمان احداث این حمام به دوره قاجار نسبت داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه میزان اعتبار تخصیص یافته برای تداوم و تکمیل مرمت این  حمام تاریخی را مبلغی بالغ بر 189 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های آتی این اداره کل در راستای تکمیل پروژه های مرمتی شهرستان آذرشهر گفت: در برنامه‌های آتی این اداره کل، ادامه مرمت و ساماندهی حمام قرمزی گل و مرمت مجموعه چهار سوق آذرشهر، مرمت بازار آلقو و مرمت مساجد صخره ای چراغیل در دستور کار قرار گرفته است.

آبدار خاطرنشان کرد: حمام تاریخی قرمزی گل آذرشهر پس از اتمام پروژه طبق طرح مصوب، با کاربری بوم گردی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تداوم مراحل تکمیلی مرمت حمام قرمزی گل آذرشهر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار