خبر/

اجرای طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان در آذربایجان شرقی

1399/02/03 - 11:23 - کد خبر: 18960 نسخه چاپی

نصر: طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان، برای اولین بار در پنج شهرستان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در اولین جلسه کمیته فنی استانی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان،  با اشاره به نحوه اجرا، شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی طرح و همچنین اهمیت و ضرورت اجرای طرح به صورت تیمی و گروهی، اظهار کرد: خواستار همکاری سایر اعضای کمیته در پیگیری و روند اجرای طرح هستیم.
رقیه زرگری با بیان این‌که در سال گذشته طرح تولید محصول سالم روی چهار محصول عدس، کدو آجیلی، گوجه گلخانه و گوجه بوته‌ای در سطح شهرستان‌ها اجرا شد، افزود: این امر برای اولین بار منجر به اخذ گواهی ایران گپ برای چهار محصول تولیدی زنان بهره بردار استان شد.
وی افزود: امسال نیز براساس دستورالعمل اجرایی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، موضوع موافقتنامه بین دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اعتبار تخصیصی مشترک از سوی این دو مجموعه در سطح کشور و استان اجرا خواهد شد.
مشاور امور بانوان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: طرح تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد به مدت سه سال متوالی و توسعه آن در ۱۰ مرکز و ۱۰ شهرستان و طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان برای اولین بار در پنج شهرستان و پنج نوع گیاه دارویی تولیدی زنان بهره بردار روستایی در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی گفت: این طرح با هدف فرهنگ سازی در تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد، زمینه سازی ایجاد و توسعه کسب و کار با تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک، بهبود کیفیت زندگی روستاییان، مدیریت مصرف بهینه با توسعه کشت گیاهان دارویی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و برداشت بی رویه گیاهان مرتعی با آموزش صحیح کاشت و برداشت طی سال جاری با همکاری ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان اجرا خواهد شد.
میکائیل حاتمیان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه، در خصوص اهمیت و ضرورت ارتقای مهارت‌های شغلی زنان و ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد و همچنین نقش زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان دارویی مطالبی ارایه کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اولین جلسه کمیته فنی استانی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، موضوع موافقتنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دو محور ترویج و آموزش فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم و توانمندسارزی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان دارویی در اتاق جلسه سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.
انتهای پیام/
اجرای طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار