شهردار تبریز مطرح کرد:

استفاده از ۷۰ میلیون لیتر مایع ضدعفونی در معابر تبریز / نهضت آسفالت در دوران کرونایی هم ادامه دارد

1399/02/03 - 14:05 - کد خبر: 18935 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز در گفتگویی زنده با سردبیر آژانس خبری تحلیلی نصر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نصر ضمن پاسخگویی به سوالات شهروندان تبریز، به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تبریز در دوران کرونایی اشاره کرد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر گفت: از زمان شیوع کرونا در تبریز، مدیران استانی با تشکیل کمیته مبارزه با کرونا پیگیر راهکارهای پیشگیرانه در قالب پروتکل های مختلف برای کاهش اثرات این بیماری بوده اند.
وی با بیان اینکه روش های مختلفی در این مدت بکار گرفته شد و حتی برخی ابزارها ابداع شد، ادامه داد: ایجاد تونل های ضد عفونی در سطح شهر، اطلاع رسانی های صوتی و.... از جمله امکاناتی بود که تلاش کردیم در سطح شهر فراهم کنیم.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه از زمان شروع عملیات ضدعفونی تاکنون بیش از ۷۰ میلیون لیتر مایع ضدعفونی در سطح شهر و معابر استفاده شده است، افزود: اولین مانور ضدعفونی سطح شهر در کشور در تبریز انجام شد، البته شایان ذکر است که تمام محلات تبریز پای کار بودند و به صورت خود جوش عملیات ضد عفونی محله را انجام می داند.

حمل و نقل عمومی همچنان تعطیل است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تداوم تعطیلی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: مترو و اتوبوس ها با توجه به تصمیم کمیته ستاد مبارزه با کرونا تعطیل هستند و هنوز اطلاعیه ای مبنی بر آغاز دوباره فعالیت حمل و نقل عمومی داده نشده است.

لزوم فراهم نمودن فضای کاری برای جوانان
ایرج شهین باهر در ادامه به ضرورت اعتقاد به جوانگرایی و فراهم نمودن فضای کاری برای جوانان در پست های شهرداری و دولتی اشاره کرد و افزود: در طول دو سال و نیم فعالیتم به عنوان شهردار تبریز، نزدیک به ۷۰۰ نفر بازنشسته شده است تا فضا برای استخدام جوانان ایجاد شود، از نظر من و حتی قانونا افرادی که بازنشسته هستند باید از پست خود بگذرند.
وی ادامه داد: متاسفانه دچار یک خلا پرورش نیروی جوان نیز هستیم چرا که نیروسازی توسط مدیران اتفاق نیافتاده است و هیچ تلاشی برای پرورش جوانان نکرده اند تا در زمان نیاز آنها را استخدام کنیم.
وی افزود: در خصوص تبدیل وضعیت باید گفت این مسئله در حیطه کاری شهرداری نیست اما ما پیگیر هستیم، مقرر شده است از بین این کارکنان باتوجه به سن، تحصیلات و شاخص های تعیین شده، به تعداد پست های خالی شهرداری های کشور تبدیل وضعیت صورت گیرد، البته این امر قرار بود قبل از عید اتفاق بی افتد اما به دلیل شیوع کرونا فعلا تصویب نشده است.
شهردار تبریز در خصوص تعداد کارکنان شهرداری تبریز که گفته می شود بسیار زیاد است، اظهار داشت: تعداد کارکنان شهرداری دو الی سه هزار نفر بیشتر است، اما فرد بیکار نداریم و از نیروها بهره وری کامل می شود، بخشی از این کارکنان نیز نیروی خدماتی و پارکبان هستند که زیر نظر شرکت های همکار هستند و حضور این عزیزان ضروری است.

تداوم نهضت آسفالت در روزهای کرونایی
ایرج شهین باهر در خصوص نهضت آسفالت تبریز و وضعیت فعلی آسفالت معابر این کلانشهر، گفت: بحث آسفالت تبریز موضوع مهمی است و همواره بر ضرورت نظارت کافی بر پیمانکاران و عوامل اجرایی توزیع آسفالت، تاکید دارم.
وی با بیان اینکه نهضت آسفالت ریزی به پایان نرسیده و در بیشتر نقاط شهر شاهد اجرای عملیات آسفالت ریزی، لکه گیری و خدمات مختلف محله ای هستیم، ادامه داد: پیش از این بیشتر روکش آسفالت انجام می شد و کار هم به سرعت پیش می رفت اما این آسفالت هیچ دوامی نداشت چرا که زیرسازی معابر مشکل داشت.
وی افزود: متاسفانه زیرساخت آسفالت خیابان های تبریز استاندارد نیست و باید از ابتدا زیرسازی شود از این رو تصمیم گرفتیم کار را فنی و اصولی پیش ببریم، درست است زمان بر و هزینه بر است اما عمر آن طولانی می شود.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ دو برابر سال ۹۸ آسفالت پیش بینی کرده ایم، ادامه داد: کیفیت آسفالت تولیدی در تبریز بسیار بیشتر از آسفالتی است که خریداری می شود و پنج سال دوام خواهد داشت.
شهردار تبریز ضمن اشاره به اینکه تمام پروژه های عمرانی در تبریز تداوم دارند و شیوع کرونا مانع کار همکاران ما در مباحث عمرانی و آسفالت ریزی نشده است، گفت: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که سال گذشته با اداره آب و فاصلاب استان قرار بست و مقرر شد اکثر محله های تبریز مجهز به لوله های فاضلاب شوند که این امر نیازمند حفاری است، حفاری ها آسفالت های محله را از تخریب می کنند، پی مردم کمی صبر داشته باشند تا به مشکلات محله ای هم رسیدگی شود.

کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در فاز اول طرح یک میلیون درخت در تبریز
ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم افزایش سرانه فضای سبز تبریز نیز اشاره کرد و گفت: به ازای هر نفر باید سه درخت در سطح شهر وجود داشته باشد که با این حساب، کلانشهر تبریز باید دارای ۱۲ میلیون اصله درخت باشد اما آمار نشان می دهد که فقط یک دوازدهم این میزان سرانه فضای سبز داریم، از این رو برنامه‌ریزی ما کاشت یک میلیون اصله نهال در سال ۹۹ است که بر اساس آن امسال به اندازه کل درختان تبریز، در سطح شهر درختکاری داریم.
او ادامه داد: در کنار این طرح، بحث احداث پارک‌های محله‌ای را داریم که همانند سال گذشته تلاش می‌کنیم فراتر از برنامه تعیین شده عمل کرده و در این حوزه فعال باشیم.
وی همچنین از افتتاح هفت پارک محله‌ای در ایام پساکرونا خبر داده و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳ پارک محله‌ای افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دادیم و هفت پارک محله‌ای دیگر نیز آماده افتتاح بود که به دلیل وضعیتی که بیماری کرونا به وجود آورد، افتتاح آنها را به امسال و پس از شکست بیماری کرونا  موکول کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه کاربری های فضای سبز باید پایدار بماند، افزود: سال های قبل چندین هزار هکتار از فضای سبز تغییر کاربری پیدا کرده است اما باید مانع این امر شویم تا روند حفظ فضای سبز پایدار باشد و فدای سلایق نشود، انشالله روزی برسد که حتی هیچ فردی جرات قطع شاخه درخت را هم نداشته باشد.
شهردار تبریز گفت: گلکاری در سطح شهر، بوستان‌ها و پارک‌ها، در راستای تقویت روحیه شهروندان و کاهش فشار و استرس حاصل از بیماری کرونا است.
انتهای پیام/
 استفاده از ۷۰ میلیون لیتر مایع ضدعفونی در معابر تبریز / نهضت آسفالت در دوران کرونایی هم ادامه دارد گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  سپیده   4 سالها پیش  

آقای باهر ماها خیلی تلاش کردیم شهرداری باشیم و آموزش هم دیدیم اما حیف پارتی نداشتیم.

  مجید   4 سالها پیش  

بابا تو رو جان عزیزانتان این خیابان جلوی شرکت چرخشگر و موتوژن و سایپا آذربایجان رو در شهرک قراملک آسفالت کنید ، با این اوضاع حقوق ها بیچاره کارگرا باید از چاله های اینجا بفکر تعمیر جلوبندی خودروشان۳هم باشند
پژوهشیار