مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اجرای مراحل تکمیلی مرمت روستای "چراغیل" آذرشهر تا پایان سال ۹۹

1399/02/02 - 14:48 - کد خبر: 18923 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اجرای مراحل تکمیلی مرمت و ساماندهی آثار معماری و رودخانه روستای "چراغیل" آذرشهر تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های تدوین شده اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای اجرای طرح‌های مرمتی بناهای تاریخی به طور مستمر در حال اجرا است، گفت: در این راستا تکمیل مرمت و ساماندهی آثار معماری و اصلاح مسیر رودخانه روستای چراغیل آذرشهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته بخش عمده‌ای از مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمت آثار تاریخی این روستا انجام شده بود، به اقدامات مرمتی طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: طی سال جاری اقداماتی نظیر اصلاح مسیر رودخانه، اجرای دیوار حائل سنگی، اجرای زهکش و کاهش آسیب‌های ناشی از رطوبت و مرمت آثار معماری صخره‏‌ای انجام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمزه‌زاده در خاتمه میزان اعتبار اختصاص یافته به این مرحله از مرمت و ساماندهی آثار معماری و اصلاح مسیر رودخانه روستای چراغیل آذرشهر را مبلغی حدود 500 میلیون ریال عنوان کرد.
انتهای پیام/
اجرای مراحل تکمیلی مرمت روستای نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار