معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل؛

استان اردبیل رتبه سوم کشور در توسعه کشت گلخانه‌ای را کسب کرد

1399/02/02 - 09:31 - کد خبر: 18863 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: جهاد کشاورزی این استان در ساخت و ساز گلخانه با کسب جایگاه سوم کشوری تحول بزرگی در این بخش ایجاد کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی روز سه‌شنبه  در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان اظهارداشت: هدف‌گذاری ۳۵۰ هکتار توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در سال جدید با هدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در کنار صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات محصولات گلخانه‌ای استان و ایجاد زنجیره ارزش از محور برنامه‌های بخش توسعه گلخانه‌های استان در سال جهش تولید است.

وی افزود: امسال با حذف بروکراسی‌های زاید و دست و پا گیر و همدلی با سرمایه‌گذاران باید در سریع‌ترین زمان ممکن بستر لازم را برای تولید و اشتغال در استان فراهم کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم گفت: احداث و بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار گلخانه انقلابی بزرگ در توسعه گلخانه در استان بشمار می‌رود.

خلیل نیکشاد افزود: کسب جایگاه سوم کشوری در احداث و توسعه گلخانه‌ها و جذب بیش از ۲۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی کشور در بحث توسعه گلخانه‌ها از افتخارات بخش کشاورزی استان در سال گذشته است.

او گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان در سال جهش تولید به میزان حداقل ۳۵۰ هکتار جزو برنامه‌ها و اولویت‌های بخش کشاورزی استان می‌باشد.

وی همچنین بیان‌کرد: ایجاد شهرک گلخانه‌ای در سطح ۳۵۰ هکتار و احداث شهرک دامپروری در سطح ۶۳.۵ هکتار در استان از اولویت‌های توسعه شهرک‌های کشاورزی در کنار تامین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز سایرشهرک‌ها می‌باشد.
انتهای پیام/
استان اردبیل رتبه سوم کشور در توسعه کشت گلخانه‌ای را کسب کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار