معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

افزایش 38 درصدی کشفیات کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی

1399/02/01 - 17:28 - کد خبر: 18857 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام افزایش 38 درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال 98 نسبت به سال ماقبل گفت: با انجام 22 هزار و 420 مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و گشت‌های مشترک، 372 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل یافت.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مقصود رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که موضوع پایش بازار استان در ایام نوروز مطرح شد تا 15 فروردین 1399 تعداد 12 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان صورت گرفته که در نتیجه آن افزون بر 962 مورد تخلف محرز شد که بیانگر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از افزایش 10 درصدی تخلفات کشف شده است.
وی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و 328 مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مختلف استانی از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و غله برگزار شد که از این حیث نیز با رشد 20 درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
رضازاده همچنین به اقدامات نظارتی صورت گرفته در راستای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از درگاه‌های مختلف اشاره کرده و گفت: در زمان برگزاری طرح، تعداد شکایات مردمی دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته که با 17 درصد رشد به رقم یک هزار و 200 مورد رسید.

رشد 38 درصدی کشفیات قاچاق در سال 98
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اعلام افزایش 38 درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال 98 نسبت به سال ماقبل تصریح کرد،: با انجام 22 هزار و 420 مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و گشت‌های مشترک، 372 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل یافت.
وی افزود: در نتیجه بازرسی‌ها و پرونده‌های متشکله قاچاق در سال گذشته اقلام متنابهی از کالاهای قاچاق نظیر 680 هزار نخ سیگار قاچاق، بالای 10 هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از 5 هزار عدد انواع البسه و پوشاک قاچاق، بیش از 15 هزار عدد انواع لوازم یدکی خودرو، انواع لوازم خانگی، انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی و شکلات و روغن‌های خوراکی کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد.
رضازاده در ادامه، حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال جوانان ایرانی را تکلیف و وظیفه همگانی در سال جهش تولید عنوان و اضافه کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت سامانه‌های جامع تجارت و سامانه جامع انبار و تاکید بر شناسایی و ثبت کلیه انبارها در سامانه های مذکور از اولویت‌های کاری این معاونت در سال‌جاری خواهد بود.
انتهای پیام/
افزایش 38 درصدی کشفیات کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار